El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls
El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls
Barcelona

La Cambra de Comerç sobre les promeses en infraestructures de Rajoy: "Inassumibles"

Ivan GutiérrezActualitzat
"Aquest pla no es podrà complir, és inassumible." Així de contundent argumentava Miquel Valls els futurs incompliments de les promeses que va fer Rajoy el passat mes de març. El president de la Cambra de Comerç de Barcelona ha presentat un informe sobre la situació actual de la gestió de les infraestructures i inversions prioritàries a Catalunya.

Les conclusions de la Cambra són que els pressupostos d'inversió en infraestructures no són creïbles, principalment per l'alt cost d'oportunitat dels fons públics. Això vol dir que tant en l'àmbit econòmic com logístic i burocràtic, per portar a terme aquests projectes caldria haver-los engegat molt abans i amb més embranzida. És per això que els terminis d'execució "no són realistes", segons el seu president, tot i els números que el president del govern espanyol va prometre per a Catalunya en la seva visita del 28 de març.

Aquesta manca d'inversió afectarà directament el futur de la xarxa de Rodalies, molt congestionada bàsicament pel dèficit de túnels. De fet, a Barcelona hi ha únicament dos túnels, per on passen trens de Rodalies, Regionals, Mitja Distància i Alta Velocitat. Això i l'antiguitat de molts limitadors de velocitat i trams de via única fan que molts trens hagin de parar al bell mig d'un túnel, cosa que provoca molts problemes i demores. És per això que, tot i les promeses de Rajoy, la Cambra de Comerç critica que no hi hagi un pla estratègic per a Rodalies, sigui per part de la Generalitat o del Ministeri de Foment.

Dins la xarxa de Rodalies, altres problemes derivats que també tindran afectacions són els nusos de Montcada i Reixac, on els veïns demanen el soterrament de la línia davant els constants accidents per atropellament, o el nus de l'Hospitalet.

Un altre afectat serà el corredor mediterrani, on la Cambra demana que es demostrin els avanços en les licitacions i execucions de les obres. Una de les infraestructures on han posat més èmfasi són els accessos al port de Barcelona.

Altres inversions que, segons el parer de la Cambra, tampoc es compliran són les del Quart Cinturó. Segons la Cambra, l'única gran obra que s'està fent de debò és el nou ramal a la T-1, que ampliarà la línia ja existent de Rodalies que arriba fins a la T-2 de l'Aeroport del Prat.

Anar al contingut