La Cambra de Comerç proposa per al Prat un model de "hub" sense companyies de baix cost

La Cambra de Comerç considera que l'aeroport de Barcelona ha d'apostar pels vols de connexió internacional i deixar de banda les companyies de baix cost. El president de la Cambra, Miquel Valls, ha parlat d'unir estratègies amb companyies "que ens poden oferir connectivitat i que creguin en el model Barcelona". Per contra, ha dit, no interessen les que "basen la seva activitat a rebentar preus". Aquesta és la principal estratègia que la Cambra traça en la seva proposta de nou model aeroportuari, que presenta amb l'esperança que estimuli els partits polítics a posicionar-se sobre la qüestió coincidint amb la proximitat de les eleccions.
La Cambra de Comerç proposa per al Prat un model de "hub" sense companyies de baix cost
Barcelona

La Cambra de Comerç proposa per al Prat un model de "hub" sense companyies de baix cost

La Cambra de Comerç considera que l'aeroport de Barcelona ha d'apostar pels vols de connexió internacional i deixar de banda les companyies de baix cost. El president de la Cambra, Miquel Valls, ha parlat d'unir estratègies amb companyies "que ens poden oferir connectivitat i que creguin en el model Barcelona". Per contra, ha dit, no interessen les que "basen la seva activitat a rebentar preus". Aquesta és la principal estratègia que la Cambra traça en la seva proposta de nou model aeroportuari, que presenta amb l'esperança que estimuli els partits polítics a posicionar-se sobre la qüestió coincidint amb la proximitat de les eleccions.
Imatge de l'aeroport del Prat (Foto: ACN)

Imatge de l'aeroport del Prat (Foto: ACN)

La Cambra de Comerç de Barcelona ha concretat la seva proposta per reformar el model aeroportuari, una proposta que passa per crear un consorci format per les administracions i les cambres que s'encarregaria de fixar l'estratègia i una societat gestora, amb capital públic o privat, en portaria la gestió. Aquest ens concentraria "si no totes, una part important de les actuals funcions d'AENA", ha assegurat Valls.

Miquel Valls, president de la cambra, ha insistit que aquest model s'acostaria a les tendències que s'observen en altres països i "normalitzaria" l'actual panorama aeroportuari espanyol davant de la realitat europea. A més, ha subratllat que aquest model ha d'anar acompanyat per una estratègia que converteixi Barcellona en un aeroport d'enllaç internacional.

Valls considera que cal esforçar-se per augmentar la quota de mercat i el nombre de passatgers en connexió a través de l'aeroport de Barcelona i té clar que això no dóna cabuda a les companyies anomenades de baix cost.

NOTÍCIES RELACIONADES