La biblioteca de Mollerussa incrementa en un 19,5% els usuaris després d'ampliar l'horari d'obertura

La biblioteca de Mollerussa incrementa en un 19,5% els usuaris després d'ampliar l'horari d'obertura

La biblioteca de Mollerussa incrementa en un 19,5% els usuaris després d'ampliar l'horari d'obertura

Pla mig on es poden veure l'alcalde de Mollerussa, acompanyat del regidor de Cultura i els responsables de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila, consultant llibres, el 21 de març de 2017. (Horitzontal)

Pla mig on es poden veure l'alcalde de Mollerussa, acompanyat del regidor de Cultura i els responsables de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila, consultant llibres, el 21 de març de 2017. (Horitzontal)

ACN Mollerussa.-La Biblioteca Comarcal Jaume Vila va registrar al 2016 un increment del 19,5% d'usuaris respecte a l'any anterior amb un total de 86.041 visites. Aquest increment està motivat principalment per la modificació de l'horari d'apertura que es va posar en marxa a principis d'any i que va suposar passar d'obrir 33 hores a la setmana a fer-ho 49. A això, cal sumar-hi que degut a la programació cultural que s'hi ha fet, s'ha obert un total de 60 hores fora de l'horari establert. Un dels nous reptes dels responsables de l'equipament és la creació d'un grup d'usuaris voluntaris per tal que participin en l'avaluació contínua de les prestacions que ofereix la biblioteca i així es puguin afavorir millores adaptades a les necessitats de públic. El grup estarà format per entre 5 i 10 usuaris, que podran ser renovats cada any amb representació d'edats, gènere i també de la comarca.

La creació de grup de voluntaris s'emmarca en el Pla Estratègic 2016-2020, elaborat amb motiu de 20è aniversari de la Biblioteca. Segons ha explicat la directora de l'equipament, Diana Solé, el grup mantindrà un mínim de 4 reunions a l'any i l'objectiu és que comenci a treballar a l'octubre.La memòria 2016 de la biblioteca indica que pel que fa al públic, els adults han suposat el 55% de les visites mentre que el 45% restant han estat infants. Es constata que cada vegada els usuaris demanen més servei a distància a través de noves eines com el whatsapp. En aquest sentit, s'han atès 40.370 consultes, de les quals un 14% han estat a distància. Respecte al préstec, s'han fet 400 altes noves de maner que actualment hi ha 9.551 carnets en vigor. D'aquests, un 23% l'han utilitzat si més no un cop al llarg de l'any i per percentatges el primer lloc en un 37% és pel llibre per infants, seguit de 34% del material no llibre, del 29% del llibre per adults.En total, s'han fet 33.111 préstecs, una xifra similar a la de l'any passat. Val a remarca, però, que s'han prestat 374 llibres des del servei eBiblio, que acosta usuaris que tot i que no acudeixen a l'equipament fan ús del servei. Amb tot, una altra de les dades significatives és que sumades totes les visites als espais en línia que ofereix la biblioteca (web, bloc, Facebook o Twitter) es comptabilitzen més de 250.000 visites anuals.Pel que fa a les activitats, se n'han programat un total de 384 a les quals han assistit més de 19.000 persones, la meitat dels quals ha estat públic infantil.