Carretres

L'A-2 i l'A-7 són ara l'AP-2 i l'AP-7, pels canvis de nom de carreteres del govern espanyol

El govern espanyol va aprovar al setembre la nova nomenclatura de les carreteres, que ara s'ha començat a aplicar. Des de fa uns dies, milers de conductors s'han trobat, sense previ avís ni cap explicació, que les carreteres per on passaven habitualment han canviat de nom. Els casos més espectaculars són els de les autopistes de peatge, l'A-2 i l'A-7, que es diuen ara AP-2 i AP-7, respectivament, mentre que l'antiga Nacional-II ha passat a dir-se A-2. Aquests canvis, però, només afecten les carreteres de titularitat estatal.

Actualitzat
Sorpresa, primer, i desconcert, després, entre els milers de conductors que des de fa uns dies s'han trobat, sense que ningú els hagués avisat, que les carreteres han canviat de nom. El canvi de nom afecta només les carreteres de titularitat estatal, és a dir, les que depenen del Ministeri de Foment. Es va decidir per reial decret a finals de setembre i ara s'està fent la retolació nova. El problema és que en molts casos el canvi està a mig fer i conviuen l'antiga i la nova denominació. Entre els canvis més destacats hi figuren: Figueres-Olot, fins ara N-260, passa a ser A-26; Lleida-Vielha, N-230, passa a ser A-14; Lleida-Osca, N-240 es diu ara A-22, però de Tarragona a Montblanc, en canvi, es diu A-27. Vallirana-Barcelona, la N-340, ara serà la B-24; Reus-Tarragona, la N-420, és T-1, de l'Ordal fins a Algesires, N-340, ara és l'A-7. L'antiga A-7, passa a ser ara l'AP-7; l'antiga Nacional II, és ara A-2, i l'antiga A-2, és l'AP-2, tot i que el tram de Molins a Barcelona és la B-23.
Anar al contingut