Josep Alsina responsabilitza la Marina Mercant de la navegació a l'estany de Banyoles

Des que es va enfonsar la barca de "L'Oca", l'Ajuntament de Banyoles ho ha repetit continuadament: cap administració municipal té competències per regular la navegació en un espai com l'estany. Així ho ha dit el regidor Josep Alsina, el tercer acusat, al mateix temps que ha aclarit que ell no era el responsable de l'estany. L'acusat, per a qui el fiscal demana quatre anys de presó, ha rebut el suport de representants polítics de diversos partits, que consideren un error la seva imputació i la de l'ajuntament.
Josep Alsina responsabilitza la Marina Mercant de la navegació a l'estany de Banyoles
Girona / Banyoles

Josep Alsina responsabilitza la Marina Mercant de la navegació a l'estany de Banyoles

Des que es va enfonsar la barca de "L'Oca", l'Ajuntament de Banyoles ho ha repetit continuadament: cap administració municipal té competències per regular la navegació en un espai com l'estany. Així ho ha dit el regidor Josep Alsina, el tercer acusat, al mateix temps que ha aclarit que ell no era el responsable de l'estany. L'acusat, per a qui el fiscal demana quatre anys de presó, ha rebut el suport de representants polítics de diversos partits, que consideren un error la seva imputació i la de l'ajuntament.
Alsina ha descarregat "totalment" la responsabilitat de la tragèdia, que va costar la vida a 21 jubilats francesos, sobre la Marina Mercant, dependent del Ministeri de Foment, i ha arribat a afirmar que aquest organisme és el que "podria haver evitat" el desastre. El polític ha explicat que ell, des del seu càrrec, ni podia paralitzar les activitats del catamarà "L'Oca" ni va poder evitar el que va passar. A més, ha insistit que l'ajuntament concedia llicències a empreses per a negocis d'esbarjo i no permisos de navegació, que, segons el seu parer, competeixen la Direcció General de la Marina Mercant. L'exregidor ha reiterat que malgrat ser el cap de l'àrea d'Urbanisme i Medi Ambient el 1997, quan els altres dos acusats, els propietaris de "L'Oca", Simó Rodríguez i Bartomeu Gayolà, van demanar llicència per canviar de barca i navegar amb la nova embarcació elèctrica, ell era el regidor d'Urbanisme i "no tenia comandament jeràrquic" sobre el regidor de Medi Ambient, que en aquell moment era Miquel Verdaguer, citat com a testimoni en la causa.

NOTÍCIES RELACIONADES