James Murdoch dimiteix com a directiu de "The Times", "The Sunday Times" i "The Sun"

El president del grup News International, James Murdoch, ha dimitit dels càrrecs directius que ocupava en les empreses editores dels diaris britànics "The Times", "The Sunday Times" i "The Sun". Així ho indiquen uns documents divulgats per "Companies House", el registre mercantil del Regne Unit. Les empreses de les quals el fill del magnat australià Rupert Murdoch havia anunciat la dimissió el passat setembre són News Group Newspapers Limited, encarregada de la publicació del tabloide "The Sun", i Times Newspapers Limited, que gestiona el rotatiu "The Times" i el dominical "The Sunday Times".
James Murdoch dimiteix com a directiu de "The Times", "The Sunday Times" i "The Sun"
Londres

James Murdoch dimiteix com a directiu de "The Times", "The Sunday Times" i "The Sun"

El president del grup News International, James Murdoch, ha dimitit dels càrrecs directius que ocupava en les empreses editores dels diaris britànics "The Times", "The Sunday Times" i "The Sun". Així ho indiquen uns documents divulgats per "Companies House", el registre mercantil del Regne Unit. Les empreses de les quals el fill del magnat australià Rupert Murdoch havia anunciat la dimissió el passat setembre són News Group Newspapers Limited, encarregada de la publicació del tabloide "The Sun", i Times Newspapers Limited, que gestiona el rotatiu "The Times" i el dominical "The Sunday Times".
El magnat de la premsa Rupert Murdoch i el seu fill James Murdoch

James Murdoch, a l'esquerra, davant els Comuns amb el seu pare Rupert Murdoch. (Foto: Reuters)

News Group Newspapers Limited s'encarregava de la publicació del desaparegut dominical sensacionalista "News of the World", involucrat en l'escàndol de les escoltes il·legals a telèfons de famosos per obtenir exclusives i que encara segueix embolicat en disputes legals amb relació a les punxades.

James Murdoch, que va haver de comparèixer dues vegades davant del Parlament britànic per respondre a preguntes sobre la seva possible implicació en el cas, també podria rebre pressions per dimitir de president de BSkyB a la junta general d'accionistes que se celebrarà la setmana que ve.

Després de la seva dimissió de les empreses editores esmentades, ja no queda cap membre de la família Murodch en les juntes directives dels principals diaris britànics que pertanyen al grup News Corporation (empresa mare de la filial britànica News International).

En el passat, Rupert Murdoch va ser director dels grups NGN i TNL, però va deixar aquest càrrec després que el seu fill James assumís el de president executiu de NI el 2007. Per la seva banda, Tom Mockridge, l'exresponsable de Sky Itàlia que va substituir Rebekah Brooks com a consellera delegada el juliol passat quan va esclatar l'escàndol de les punxades, ha reemplaçat James Murdoch en els càrrecs vacants de NGN i TNL.

Segons un portaveu del News International, "James Murdoch continua sent president". També seguirà ocupant el càrrec de director de la companyia NI Group Limited i de Times Newspapers Holdings, la junta editorial establerta el 1981 per assegurar la independència del diari quan el va comprar Rupert Murdoch.

La compareixença aquesta setmana de l'actor britànic Hugh Grant, l'humorista Steve Coogan o els pares de Millie Dowler, adolescent segrestada i assassinada el 2002, davant el jutge Brian Leveson, que presideix una investigació iniciada pel govern sobre l'escàndol de les escoltes, ha tornat a posar en evidència les males pràctiques dels reporters de "News of the World".