iTunes celebra deu anys amb una gran trajectòria i tot un futur al davant

La botiga d'iTunes celebra el desè aniversari. La plataforma va significar un canvi en la forma de consumir la música i s'ha convertit en líder en vendes de música digital.
iTunes celebra deu anys amb una gran trajectòria i tot un futur al davant
Sant Joan Despí

iTunes celebra deu anys amb una gran trajectòria i tot un futur al davant

La botiga d'iTunes celebra el desè aniversari. La plataforma va significar un canvi en la forma de consumir la música i s'ha convertit en líder en vendes de música digital.
Redacció
Web d'Apple a on es pot descarregar l'iTunes.

La plataforma arriba a 25.000 milions de cançons venudes. (Foto: Apple.com)

Aquest diumenge fa deu anys que va aparèixer una de les plataformes per comprar música digital que va revolucionar del tot el panorama de distribució de la música al món. Es tracta de la botiga de la poma, iTunes.

L'arribada d'aquesta botiga va significar un canvi de consum del suport físic al digital. A més, permetia comprar només una cançó independent i no tot el disc sencer. Va alterar, també, en poc temps el món discogràfic, que hi veia una via per fer front a la pirateria.

Així doncs, Apple va demostrar amb iTunes que la gent està disposada a pagar per la música digital si s'ofereix d'una forma barata i senzilla. I l'aplicació ho ha aconseguit. Ho demostren les xifres extraordinàries de vendes que ha anat obtenint al llarg d'aquest temps de vida.

Per exemple, en només cinc mesos després del seu llançament, va vendre deu milions de cançons. Actualment ja arriba a 25.000 milions de cançons venudes. Alguns dels artistes que han batut rècords de vendes a la plataforma són Adele, Shakira o Jennifer Lopez.

Reinventant-se cada dia

La plataforma no ha deixat de reinventar-se any rere any. Va començar oferint només música i ara també ofereix programes de televisió, videoclips, pel·lícules i fins i tot llibres. En aquests altres formats les dades també demostren que la plataforma ha aconseguit el que es proposava. Actualment, és un aparador de vídeos digitals i abasta el 67% de les vendes de programes de televisió i el 65% de pel·lícules.

L'aplicació, que primerament només estava disponible per a ordinadors de la companyia Apple, es va anar ampliant a altres companyies com Windows, i actualment està disponible en 119 països. El llançament d'altres dispositius com l'iPod o l'iPhone han donat solvència a aquesta plataforma i l'han convertit en un centre multimèdia.

Tot i que des de l'any del llançament les xifres han anat creixent, el futur de la coneguda botiga d'Apple és incert. Avui en dia els serveis de subscripció com Spotify i altres com Pandora, Netflix i Hulu (aquests últims, de moment, amb un problema de limitació geogràfica) li estan fent la competència. Els usuaris es veuen atrets pel nou servei de distribució en streaming. Serà aquest el futur d'iTunes?