Ipcena adverteix de les "conseqüències irreversibles" que suposaria pel territori duplicar la calçada de l'N-240

Ipcena adverteix de les

Ipcena adverteix de les "conseqüències irreversibles" que suposaria pel territori duplicar la calçada de l'N-240

ACN Lleida.-Ipcena adverteix que desdoblar o duplicar l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques suposaria "un impacte ambiental al territori de conseqüències irreversibles" tenint en compte que el corredor entre Juneda i les Borges, el més afectat per accidents greus, "no permet suportar més pressió de la que ja té per les seves limitacions geogràfiques", per on ja discorren les línies ferroviàries convencional i d'alta velocitat o l'AP-2. La duplicació d'aquest tram de carretera compta amb el suport de la majoria d'alcaldes de la zona integrats en la Plataforma Prou morts a l'N-240 tot i que des d'ERC i entitats del territori aposten per l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc. Des de l'entitat ecologista defensen que "si realment es volen reduir els accidents i la integració ambiental al territori, cal que de manera unànime s'apliquin els acords del Parlament i de la Diputació de Lleida de fer realitat l'alliberament de l'autopista".

(Aquesta actualització inclou el posicionament de l'Ateneu Popular Garriguenc i el col·lectiu Conca 22 també favorable a l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc)Des d'Ipcena consideren la duplicació de la carretera "un invent" del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, qui aquest dimarts es va reunir a la capital de les Garrigues amb alcaldes i representants polítics per tal de cercar una proposta de consens per tal de reduir la sinistralitat en el tram Lleida-les Borges Blanques de l'N-240. Segons l'entitat ecologista, la duplicació del tram entre aquestes dues poblacions tindria un cost aproximat d'uns 120 milions d'euros, mentre la indemnització que caldria pagar pel rescat de l'AP-2, que finalitza la seva concessió el 2021, seria aproximadament d'uns 80 milions d'euros.Per això, Ipcena assegura que l'alliberament de l'autopista "té el consens, és més econòmica, més rapida de fer perquè ja està en servei i no afecta ambientalment al territori".L'Ateneu Garriguenc i Conca 22 es reafirmen en la reclamació de l'alliberament de l'AP-2L'Ateneu Popular Garriguenc i el col·lectiu Conca 22 també es reafirmen en "la necessitat de treballar en el rescat de l'AP-2 -entre Lleida i Montblanc- com a mesura no només més econòmica i sostenible, sinó sobretot immediata" i que per esdevenir realitat "només depèn de la voluntat política". Ambdues entitats defensen que qualsevol altra solució, com ara la duplicació desdoblament de l'N-240, "comporta temps d'espera" i asseguren que "rescatar l'autopista entre Lleida i Montblanc costaria 71 milions d'euros l'1 1 de gener del 2017". Per això, insten els responsables polítics a treballar en solucions "immediates i no xutar la pilota endavant".Tot i això, l'Ateneu Garriguenc i Conca 22 consideren que fer passar els camions per l'AP-2 amb descomptes del 35 o el 50% "és una garantia de fracàs" i, en aquest sentit, defensen "com a mínim, bonificacions del 75% si es vol que la mesura sigui efectiva". A la vegada, ambdues entitats reclamen que, "mentre es treballa en el rescat de l'autopista, es continuïn resolent els problemes de seguretat de l'N-240, sobretot als principals punts negres i que, per tant, es licitin ja les rotondes de Juneda".