Intercanvi d'acusacions entre la companyia aèria i els controladors pel xoc d'avions

La companyia aèria i els controladors aeris s'acusen mútuament de ser responsables de la topada de dos avions sobre l'espai aeri fronterer entre Alemanya i Suïssa. Els controladors carreguen les culpes en el pilot rus del Tupolev, mentre que des de Rússia s'assenyala els controladors suïssos com l'origen de la tragèdia. Una tragèdia que s'ha saldat amb 71 morts, 50 d'ells nens russos que anaven a passar uns dies de vacances a la Pineda. Les caixes negres tornaran a jugar un paper decisiu en la investigació.
Intercanvi d'acusacions entre la companyia aèria i els controladors pel xoc d'avions
Alemanya

Intercanvi d'acusacions entre la companyia aèria i els controladors pel xoc d'avions

La companyia aèria i els controladors aeris s'acusen mútuament de ser responsables de la topada de dos avions sobre l'espai aeri fronterer entre Alemanya i Suïssa. Els controladors carreguen les culpes en el pilot rus del Tupolev, mentre que des de Rússia s'assenyala els controladors suïssos com l'origen de la tragèdia. Una tragèdia que s'ha saldat amb 71 morts, 50 d'ells nens russos que anaven a passar uns dies de vacances a la Pineda. Les caixes negres tornaran a jugar un paper decisiu en la investigació.
Les 69 persones que viatjaven a bord de l'avió rus, entre les quals hi havia cinquanta-dos nens que venien de vacances a Catalunya, han resultat mortes. Els dos tripulants de l'avió de càrrega també han mort. Els pares del nens s'han assabentat de la catàstrofe per la televisió. Faltaven vint minuts per la mitjanit quan l'avió de passatgers rus, un Tupolev 154 que feia el trajecte de Moscou a Barcelona; i l'avió de mercaderies, un Boeing 757 que anava de Bahrain a Brussel·les, van xocar damunt del llac de Constança. Els controladors aeris suïssos asseguren que van demanar repetidament a l'avió Tupolev que descendís quan van veure que volava a la mateixa alçada que el Boeing. En no respondre el pilot, es va activar el sistema d'emergència de l'avió de mercaderies, que va variar la trajectòria. Aleshores, segons la versió del controladors, el Tupolev va obeir les ordres de la torre de control i va baixar just a la mateixa alçada que el Boeing, cosa que va provocat el xoc. Aquesta explicació ha estat contestada tant pel cap de l'aviació civil russa com pel director de la companyia Bashkirian Airlines, que assegura que la culpa de l'accident entre els dos avions és del control de terra suís. Les caixes negres dels avions, que ja s'han trobat, hauran de demostrar la responsabilitat de l'accident.

NOTÍCIES RELACIONADES