Intensifiquen els assajos a la línia del TGV amb el Talgo que ha d'agafar els 350 km/h

El Talgo de nova generació que ha de superar els 300 quilòmetres per hora a la línia del tren de gran velocitat de Lleida a Madrid ha intensificat en els últims dies els assajos a la línia per poder entrar en servei com més aviat, és a dir, tan bon punt la nova generació de Talgo estigui homologada. Els combois necessiten, per posar-se en circulació comercial, d'aquí a uns mesos, haver fet uns 100.000 quilòmetres de rodatge. Fonts ferroviàries han explicat que les proves de quilometratge dels Talgo Bombardier van començar el mes de gener passat. Aquests assajos també han coincidit amb les proves del nou sistema de seguretat i senyalització.
Intensifiquen els assajos a la línia del TGV amb el Talgo que ha d'agafar els 350 km/h
Lleida

Intensifiquen els assajos a la línia del TGV amb el Talgo que ha d'agafar els 350 km/h

El Talgo de nova generació que ha de superar els 300 quilòmetres per hora a la línia del tren de gran velocitat de Lleida a Madrid ha intensificat en els últims dies els assajos a la línia per poder entrar en servei com més aviat, és a dir, tan bon punt la nova generació de Talgo estigui homologada. Els combois necessiten, per posar-se en circulació comercial, d'aquí a uns mesos, haver fet uns 100.000 quilòmetres de rodatge. Fonts ferroviàries han explicat que les proves de quilometratge dels Talgo Bombardier van començar el mes de gener passat. Aquests assajos també han coincidit amb les proves del nou sistema de seguretat i senyalització.
Ara ha estat la segona vegada que el Talgo Bombardier, que ha de circular a 350 quilòmetres per hora, ha entrat a l'estació de tren de Lleida, segons fonts ferroviàries. Renfe ha intensificat aquest mes de juliol les proves de quilometratge d'aquestes màquines, que encara es troben en període d'homologació. A més, avui el Talgo de nova generació s'ha posat en circulació en sentit Saragossa. Segons les mateixes fonts, aquests trens necessiten haver fet 100.000 quilòmetres de rodatge abans de posar-se en circulació comercial. Fonts ferroviàries han explicat que les proves de quilometratge dels Talgo Bombardier van començar el mes de gener passat. Aquests assajos també han coincidit amb les proves del nou sistema de seguretat i senyalització que ha de permetre circular els trens a més de 300 quilòmetres per hora. Després d'haver passat per la via d'alta velocitat el Talgo Bombardier, un operari de Renfe revisa el sistema de seguretat i senyalització. Mentrestant, Renfe ha penalitzat l'altra empresa encarregada de construir les màquines Siemens amb 11 milions d'euros pel retard en l'entrega dels seus combois.