Instal·len un tercer rail perquè les mercaderies arribin en AVE a la frontera aquest any

L'any 2012 està previst acabar els treballs perquè es pugui anar amb AVE des de Barcelona fins a França. Abans d'aquesta data, però, es pretén que aquest mateix 2010 hi hagi una connexió directa per a les mercaderies. Per això, s'està construint un tercer rail als trams on l'alta velocitat encara no està acabada entre Barcelona i Figueres. Serà una solució provisional i a menys velocitat que l'AVE, però que pot suposar un avenç pel transport de mercaderies, abans que s'acabi tot el projecte d'aquí a dos anys. A més, la connexió Figueres-França per a passatgers també serà possible abans d'acabar el 2010.
Instal·len un tercer rail perquè les mercaderies arribin en AVE a la frontera aquest any
Barcelona

Instal·len un tercer rail perquè les mercaderies arribin en AVE a la frontera aquest any

L'any 2012 està previst acabar els treballs perquè es pugui anar amb AVE des de Barcelona fins a França. Abans d'aquesta data, però, es pretén que aquest mateix 2010 hi hagi una connexió directa per a les mercaderies. Per això, s'està construint un tercer rail als trams on l'alta velocitat encara no està acabada entre Barcelona i Figueres. Serà una solució provisional i a menys velocitat que l'AVE, però que pot suposar un avenç pel transport de mercaderies, abans que s'acabi tot el projecte d'aquí a dos anys. A més, la connexió Figueres-França per a passatgers també serà possible abans d'acabar el 2010.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El tercer rail, un rail que s'ha instal·lat entremig de les vies de tren convencional, és la solució temporal que s'ha trobat perquè, mentre la línia d'alta velocitat fins a França no estigui tota enllestida, els trens de mercaderies provinents d'Europa puguin arribar fins al port de Barcelona.

De moment, ningú especifica si s'aprofitarà aquest tercer rail d'ample europeu també per als passatgers. L'únic que, de moment, sembla clar és que en aquest 2010 es podrà viatjar directe i amb AVE des de Figueres fins a París.

A l'estat espanyol totes les vies de tren (excepte les de l'alta velocitat) tenen una amplada d'1,7 metres, mentre que a la resta d'Europa l'amplada és d'1,4. Això fa incompatible que els trens d'altres països circulin per l'Estat. Però instal·lant un tercer rail s'aconsegueix l'ample europeu que permetrà que trens provinents de França arribin a Catalunya sense canviar de comboi.

L'estat de les obres


Entre Barcelona i Mollet el traçat de l'AVE encara està en obres i per això s'està instal·lant aquest tercer rail en la línia de tren convencional. Entre Mollet i Girona el traçat de l'AVE està acabat i els trens podrien circular per les vies d'alta velocitat. De Girona a Figueres, també en obres, s'està instal·lant el tercer rail, i a partir de Vilafant es podria tornar a circular per les vies de l'AVE fins a Perpinyà.

Els passatgers, després

Les mercaderies seran les primeres, doncs, a provar l'alta velocitat aquest 2010 entre Perpinyà i Barcelona, encara que només sigui en una part del recorregut. Pel que fa als passatgers, l'Adif diu que s'està acabant de planificar el model d'explotació. El conseller d'Obres Públiques, però, ha volgut deixar clar que el calendari per a l'alta velocitat amb passatgers tal com l'entenem, és a dir, a 300 quilòmetres hora, no s'avançarà.

Sigui com sigui, les obres a tot el traçat avancen a bon ritme i viaductes com el de Bàscara, el més llarg per cert del trajecte entre Barcelona i Perpinyà, està gairebé acabat de muntar i només falta formigonar la plataforma.

VÍDEOS RELACIONATS