Barcelona

Innovadora polsera digital per millorar la seguretat del pacient a la Vall d'Hebron

Nou xip per a pacients i màquines per tenir-ho tot més controlat i ser més eficients

Actualitzat

L'Hospital Vall d'Hebron fa un pas més en la seguretat dels malalts. Ha posat en marxa un nou sistema de control de pacients del bloc quirúrgic. Han instal·lat un xip en una polsera de seguiment per saber on és el malalt i en quin punt de la intervenció quirúrgica es troba.

A través de bluetooth i unes balises dins el Bloc Quirúrgic i d'una polsera que es posa al pacient, zeladors, infermers i metges saben en temps real la seva localització, i això fa que no es perdi temps i es guanyi eficiència i seguretat. I també serveix per consultar el seu historial.

Per al cap del Bloc Quirúrgic, Juan Antonio Hueto, tota aquesta informació ajuda a reduir riscos.

"Ens permet millorar la seguretat del pacient i evitar errors i problemes i seqüeles en els tractaments."

Notícia relacionada: La detecció de les causes de l'ictus millorarà gràcies a un sistema creat a Vall d'Hebron

 

És el primer sistema d'aquest tipus a Espanya. També permetrà localitzar immediatament on són aparells que es poden necessitar en determinades intervencions.

"El que és més innovador és la integració amb els sistemes d'informació de l'Hospital. No solament es tracta d'identificar el pacient, sinó conèixer totes les característiques d'aquesta persona, les seves al·lèrgies, els seus problemes de salut... Tot això està a disposició dels professionals en tot moment i de manera contínua. I això és un plus a la seguretat que amb els sistemes habituals oferim als pacients."

Una informació molt valuosa per al personal que atén els malalts de l'hospital. Però també se'n beneficien els familiars. El nou sistema de traçabilitat està connectat amb l'app Vall d'Hebron, que és l'aplicació mòbil que es poden descarregar pacients i acompanyants, i registra i envia automàticament la informació dels moviments dels pacients.

Notícia relacionada: L'Hospital Vall d'Hebron és pioner a Catalunya amb un nou tractament "menys invasor" per l'apnea del somni

 

 

El nou sistema també envia aquesta informació a les pantalles de la sala d'espera dels acompanyants, però codificada per garantir l'anonimat dels pacients.

"Els familiars que s'estan esperant a la sala d'espera saben en tot moment en quin lloc està el seu familiar i què és el que li estan fent. Si l'estan preparant per a la intervenció, si ja ha començat, si ha acabat. Tot això amb una app que la poden seguir des de la sala d'espera o, fins i tot, des de casa."

Notícia relacionada: L'Hospital Vall d'Hebron utilitza la realitat virtual per formar cirurgians

 

Telefónica ha treballat conjuntament amb l'Hospital per donar aquest servei. Pel director general de la companyia, Kim Faura, el nou sistema digitalitzat té avantatges per a tot el sistema sanitari.

"L'aplicació de tots aquests elements digitals permetran que les llistes d'espera millorin, que tots els processos siguin molt més àgils."

 

 

A més, un codi de colors acompanya aquesta informació escrita i permet seguir molt fàcilment el recorregut del pacient.

Els moviments dins del Bloc Quirúrgic sempre es reflecteixen en color verd a la pantalla, mentre que si el pacient ja està sortint del bloc, aquest moviment es reflecteix en color blau. Quan la informació apareix amb un color groc o vermell, el pacient està rebent tractament específic a l'àrea de cirurgia.

Quan és a la Unitat de Recuperació Pre i Post Anestèsica en espera d'entrar a quiròfan, la informació apareix sobre un fons vermell. Quan el pacient ja ha tornat de quiròfan i s'està recuperant, la informació surt sobre fons groc.

Finalment, quan el pacient surt del bloc, el sistema detecta que ja ha sortit i informa als acompanyants d'on va el pacient.

 

 

ARXIVAT A:
Salut
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut