Iniciativa vol destinar 3.000 milions d'euros del TGV a línies convencionals

El candidat d'ICV-EUiA al Congrés dels Diputats, Joan Herrera, vol utilitzar els aproximadament 3.000 milions d'euros que fan falta per invertir a Catalunya pel TGV en la rehabilitació de la xarxa convencional i en el servei de rodalies. D'aquesta manera, es podria millorar trams com els de Lleida-la Pobla de Segur, Lleida-Manresa, Reus-Casp o Torello-Puigcerdà. La coalició ecosocialista també vol potenciar la creació del servei de rodalies de Renfe al Camp de Tarragona.
Iniciativa vol destinar 3.000 milions d'euros del TGV a línies convencionals
Eleccions al Congrés

Iniciativa vol destinar 3.000 milions d'euros del TGV a línies convencionals

El candidat d'ICV-EUiA al Congrés dels Diputats, Joan Herrera, vol utilitzar els aproximadament 3.000 milions d'euros que fan falta per invertir a Catalunya pel TGV en la rehabilitació de la xarxa convencional i en el servei de rodalies. D'aquesta manera, es podria millorar trams com els de Lleida-la Pobla de Segur, Lleida-Manresa, Reus-Casp o Torello-Puigcerdà. La coalició ecosocialista també vol potenciar la creació del servei de rodalies de Renfe al Camp de Tarragona.
A banda de les línies convencionals, Herrera ha proposat destinar també aquests 3.000 milions d'euros en la millora dels serveis de rodalies, començant per un increment de la freqüència. Herrera també aposta per la posada en servei de la línia C-5 entre el Papiol i Cerdanyola, amb extensió de trens fins a Mollet i pel desdoblament de les línies Barcelona-Vic-Torelló i Tarragona-Castelló. Respecte al TGV, el candidat d'ICV-EUiA ha proposat reconvertir el projecte en trens d'alta velocitat a 200 quilòmetres per hora en aquells trams pendents de construir i quan sigui possible fer-ho des del punt de vista d'explotació ferroviària. Els ecosocialistes consideren que aquesta velocitat és suficient per donar un bon servei, els costos es reduirien notablement i les prestacions ambientals serien bones. Herrera ha carregat contra el Partit Popular dient que la inversió pública que han destinat a infraestructures s'ha concentrat en els darrers anys en el tren de gran velocitat. Pel que fa a les inversions de Renfe a Catalunya, Herrera ha explicat que entre el 1990 i el 2003, la companyia ferroviària ha destinat 193 milions d'euros, una tercera part de la inversió de Ferrocarrils de la Generalitat. Des d'ICV-EUiA consideren que el conjunt de línies ferroviàries de fora de l'àrea metropolitana de Barcelona es troben en una situació d'abandonament. ICV-EUiA també aposta per imposar una taxa de transport de mercaderies en funció del quilometratge. D'aquesta manera, es vol reduir la contaminació que generen el transport de determinades mercaderies i potenciar el transport d'aquestes per via ferroviària.