Indignació al Prat per les llargues cues en la primera jornada de vaga parcial als controls

Indignació al Prat per les llargues cues en la primera jornada de vaga parcial als controls
El Prat del Llobregat

Indignació al Prat per les llargues cues en la primera jornada de vaga parcial als controls

Redacció
Cues per accedir a la T2 en plena vaga (Yolanda Muñoz)

Cues per accedir a la T2 en plena vaga (Yolanda Muñoz)

Divendres de vaga i cues a l'aeroport del Prat. Els treballadors d'Eulen, l'empresa que gestiona els controls de seguretat, han complert ja els quatre torns de vaga previstos per avui. La direcció, els representants dels treballadors i Aena s'han reunit durant més de vuit hores, però la trobada ha acabat sens acord.

Les pitjors cues, amb imatges de caos, s'han viscut al matí. Hi ha hagut persones que han estat gairebé dues hores fent cua. A partir del migdia la situació s'ha normalitzat. A la tarda, han tornat les cues, però no han arribat als temps d'espera del matí. El màxim ha estat d'uns 45 minuts.

L'últim torn d'aturades ha començat a dos quarts de sis de la tarda i ha acabat una hora després. Les cues s'han concentrat a la T2: fins als 40 minuts d'espera, segons Aena. Alguns passatgers també s'han trobat cues en els mostradors de facturació, especialment de la companyia EasyJet:

 

A la T-1, la situació ha millorat. A llarg de la tarda, els pics d'espera han arribat als 30 minuts cap a les cinc.

Aquests han estat els quatre torns d'aturades de la vaga. Aquest mateix esquema s'ha de repetir diumenge i dilluns, si no hi ha un acord d'última hora.

 

Aturades tot el matí

Durant el matí la situació ha estat complicada, sobretot a la T2. Segons Aena, l'espera per passar el control de seguretat ha arribat fins als 108 minuts, però alguns passatgers han assegurat que els ha costat tres hores.

El caos ha continuat tant en el moment de les aturades com també quan els controls de seguretat havien de funcionar –teòricament– al 100%.

 

A la T2, que té els controls a la primera planta, les cues han arribat fins a la planta 0 i anaven de banda a banda de la terminal.

La situació s'ha anat normalitzant pels volts del migdia, amb cues d'uns deu minuts a la T1 i la T2 per passar els controls de seguretat, segons Aena. La disminució del temps d'espera ha arribat un cop finalitzada la segona franja d'aturades del dia, temps durant el qual hi havia decretats uns serveis mínims del 90%.

 

Aquest divendres –un dels dies que hi ha més operacions programades a l'aeroport– és el primer dia de les vagues parcials convocades pels treballadors d'Eulen. A la T1, on hi ha hagut cues d'una hora, la filera de gent ha arribat a desbordar la zona de cintes i ha continuat per l'exterior i els laterals de la terminal.

Arribar a l'aeroport sis hores abans del vol

Entre els passatgers hi havia indignació, nervis i por de perdre el vol, tot i que alguns s'han presentat a l'aeroport amb molta antelació; en algun cas –han assegurat–, entre 6 i 8 hores abans. Alguna companyia aèria ha permès facturar amb antelació per facilitar-los el pas pels controls de seguretat, però no en tot els casos:

 

NOTÍCIES RELACIONADES