Inauguren l'espectacular viaducte de Millau, el més alt d'Europa, que acosta Barcelona i París

França ha inaugurat una nova infraestructura viària, que és de les més espectaculars del món, el viaducte de Millau. Aquesta obra, projectada per l'arquitecte britànic Norman Foster, té més de 300 metres d'alçada. En el cas de Catalunya servirà per millorar moltíssim la connexió amb la resta d'Europa. La distància entre Barcelona i París s'escurça i ho fa per una zona, la vall del Tarn, que és un dels paratges naturals més espectaculars de França.
Inauguren l'espectacular viaducte de Millau, el més alt d'Europa, que acosta Barcelona i París
França

Inauguren l'espectacular viaducte de Millau, el més alt d'Europa, que acosta Barcelona i París

França ha inaugurat una nova infraestructura viària, que és de les més espectaculars del món, el viaducte de Millau. Aquesta obra, projectada per l'arquitecte britànic Norman Foster, té més de 300 metres d'alçada. En el cas de Catalunya servirà per millorar moltíssim la connexió amb la resta d'Europa. La distància entre Barcelona i París s'escurça i ho fa per una zona, la vall del Tarn, que és un dels paratges naturals més espectaculars de França.
Actualitzat
No és el pont més alt del món, però sí d'Europa. El viaducte de Millau, de formigó i acer, és una obra d'enginyeria feta amb la tecnologia més avançada, i ja es comença a dir que és una obra d'art. Construït en un temps rècord de tres anys per l'arquitecte Norman Foster, ha aixecat tanta expectació que ja durant les obres s'ha convertit en una atracció turística. A part de tots els mèrits tècnics i artístics que se li atribueixen, el millor per a nosaltres és que contribuirà a escurçar el temps de ruta entre Barcelona i París. Fins ara, l'autopista que la majoria de catalans han utilitzat més habitualment per anar a París és l'A-7, que passa per Lió. Aquest és el recorregut més llarg, ja que té 1.105 km. Fa un parell d'anys es va acabar una altra autopista, l'A-20, que passa per Tolosa de Llenguadoc, i es va convertir en una opció millor, ja que té menys quilòmetres que la de Lió, 1.075. Però, a la llarga, el recorregut més curt i més ràpid serà l'A-75, que encara no està acabada, però que té 1.040 km. Precisament, el viaducte de Millau és una de les millores que s'han fet en aquesta autopista, que es convertia en una carretera secundària per salvar el desnivell del riu Tarn. El viaducte té 2.460 metres de longitud, que descansen sobre set pilars de formigó de diferents alçades, el més alt dels quals fa 245 metres fins a la carretera i 343 fins a dalt de tot, i supera la Torre Eiffel en 23 metres. La calçada del viaducte, construïda en acer, té dos carrils per banda i tres metres de voral. També té unes pantalles laterals per disminuir l'efecte del vent sobre la circulació, tot i que està calculat perquè resisteixi vents de fins a 250 quilòmetres per hora. El pont no és totalment recte, sinó que fa una lleugera corba, que permet veure'l d'un cop d'ull. Tampoc és totalment pla, ja que té una baixada d'un 3% en direcció nord. Traspassar el viaducte costarà 4,90 euros, excepte al juliol i a l'agost, que en costarà 6,5. Les autoritats de la zona esperen que contribueixi a rellançar turísticament el massís central.