Inauguren la tercera pista de l'aeroport del Prat

Dos anys després de l'inici de les obres, el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han inaugurat la tercera pista de l'aeroport del Prat. La nova pista fa 2.600 metres de llarg i 60 d'ample, per poder encaixar entre dues reserves naturals. Està equipada, a més, amb l'última tecnologia en navegació aèria per operar amb poca visibilitat.
Inauguren la tercera pista de l'aeroport del Prat
Prat del Llobregat

Inauguren la tercera pista de l'aeroport del Prat

Dos anys després de l'inici de les obres, el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han inaugurat la tercera pista de l'aeroport del Prat. La nova pista fa 2.600 metres de llarg i 60 d'ample, per poder encaixar entre dues reserves naturals. Està equipada, a més, amb l'última tecnologia en navegació aèria per operar amb poca visibilitat.
La tercera pista, que s'inaugura dos anys després de la col·locació de la primera pedra, permetrà realitzar fins a 90 operacions alhora, davant les 52 operacions actuals. La nova pista, la inversió de la qual ha suposat uns 300 milions d'euros, transcorre paral·lela al mar i a la pista més llarga de les dues que hi ha ara, té una longitud de 2.660 metres, una amplada de 60 metres i està situada entre les llacunes del Remolar i la Ricarda. La tercera pista està equipada amb l'última tecnologia en navegació aèria per operar amb baixa visibilitat. Ara l'aeroport podrà operar simultàniament en aquesta nova pista i a l'actual pista principal, que s'allargarà. En condicions normals, els avions s'enlairaran per la tercera pista cap al mar i aterraran per la principal. La infraestructura permetrà fer aterrar i enlairar tota mena d'avions. D'aquesta manera, es reduirà el temps de les maniobres i permetrà augmentar el nombre d'operacions diàries. La construcció de la tercera pista del Prat és l'obra més emblemàtica de l'ampliació de l'aeroport que es recull en el seu pla director, aprovat a l'octubre de l'any 1999. Una altra de les obres, que permetrà duplicar el nombre de passatgers, és la nova terminal, que se situarà entre les dues pistes actuals de l'aeroport i entrarà en funcionament l'any 2007. Des de fa mesos estan acabades les obres d'ampliació de la terminal actual i dels dos nous aparcaments. La nova torre de control, que entrarà en servei d'aquí a un any, encara està en construcció. Al davant mateix s'està aplanant el terreny on es farà la nova terminal sud de passatgers, que ha d'estar enllestida en tres anys. En fase de projecte hi ha el futur parc litoral, situat entre la platja i el mar. El gran debat encara és l'arribada del TGV. Aquest octubre es pot decidir, definitivament, si es manté el traçat pactat per anteriors governs o si s'opta per un d'alternatiu.

NOTÍCIES RELACIONADES