Implanten una franja central de color vermell a l'Eix Diagonal per reforçar la separació dels sentits de circulació

Actualitzat

ACN Vilafranca del Penedès.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els treballs per implantar una franja central de color vermell amb elements sonors per reforçar la separació dels sentits de circulació a l'Eix Diagonal, entre Vilanova del Camí (Anoia) i Vilafranca del Penedès. Segons informa el Departament, aquesta actuació s'executarà en diverses fases fins a la tardor vinent i s'afegeix a la duta a terme recentment en el tram entre Òdena i Manresa de la mateixa carretera. D'altra banda, el Govern també ha anunciat que està ultimant la redacció del projecte de traçat per a l'eixamplament de l'Eix Diagonal per implantar una secció de tres carrils de circulació -dos en un sentit i un en l'altre-, que estaran separats per una barrera central física. Està previst que s'iniciï pròximament la informació pública d'aquesta actuació.

L'obra que es durà a terme entre Vilanova del Camí i Vilafranca, segons informa Territori, consisteix en el pintat a la calçada d'una franja central de color vermell d'uns 30 centímetres d'amplada delimitada per dues línies blanques. A l'interior d'aquesta franja, es col·loquen elements sonors per advertir els conductors si el vehicle la trepitja. Així, aquesta actuació té com a objectiu reforçar la percepció de separació entre els dos sentits de la marxa i reduir el risc d'envair el carril contrari.Així, durant aquesta setmana començaran les tasques en el tram entre Vilanova del Camí (enllaç amb la carretera N-IIa) i el terme municipal d'Òdena, en una longitud de tres quilòmetres. Els treballs es duran a terme en horari diürn i, en funció de les necessitats de l'obra, es desviarà el trànsit per l'antiga carretera C-244. A continuació, cap a finals del mes de juny, s'executaran els treballs en el tram entre Cabrera d'Anoia (a l'altura del túnel de Cabrera) i Vilanova del Camí, d'uns 10 quilòmetres de longitud. En aquest cas, atès que el trànsit és superior que en el tram anterior, les obres es duran a terme en horari nocturn i la circulació es desviarà també per l'antiga C-244. Durant el juliol i l'agost no es treballarà a l'Eix Diagonal, donat l'increment de trànsit i la circulació temporal de vehicles especials agrícoles que es registra en aquests mesos. Així, durant el setembre, es reprendrà l'actuació, que llavors abastarà el tram entre Cabrera d'Anoia i Vilafranca del Penedès. Aquest tram té una longitud d'uns 22 quilòmetres. L'obra finalitzarà al llarg de l'octubre vinent. Projecte de 2+1 entre Igualada i Vilafranca El Departament de Territori i Sostenibilitat ha previst un programa d'actuacions per millorar la seguretat viària a l'Eix Diagonal i adaptar la infraestructura al creixement de trànsit que s'ha produït en els últims anys en el tram entre Igualada i Vilafranca del Penedès. Així, a més de l'obra que ara executa, està ultimant la redacció del projecte de traçat per a l'eixamplament de la carretera per implantar una secció de tres carrils de circulació (dos en un sentit i un en l'altre), separats per una barrera central. Es preveu que en les pròximament s'iniciï la informació pública d'aquesta actuació.

Anar al contingut