ICV-EUiA per Girona proposa que l'AP7 només sigui de pagament per al trànsit pesant

ICV-EUiA per Girona aposta perquè l'AP7 deixi de ser de pagament, excepte per al trànsit pesant, que pagaria una ecotaxa. ICV-EUiA entén que aquesta via de llarg recorregut ha de complir la funció de l'N-II, i proposa alliberar aquesta carretera del trànsit pesant. És una de les propostes del cap de llista, Enric Pardo, en matèria de carreteres. Pardo ha presentat aquestes propostes en companyia de la també candidata d'ICV-EUiA, Marta Alberich.
ICV-EUiA per Girona proposa que l'AP7 només sigui de pagament per al trànsit pesant
Eleccions al Congrés

ICV-EUiA per Girona proposa que l'AP7 només sigui de pagament per al trànsit pesant

ICV-EUiA per Girona aposta perquè l'AP7 deixi de ser de pagament, excepte per al trànsit pesant, que pagaria una ecotaxa. ICV-EUiA entén que aquesta via de llarg recorregut ha de complir la funció de l'N-II, i proposa alliberar aquesta carretera del trànsit pesant. És una de les propostes del cap de llista, Enric Pardo, en matèria de carreteres. Pardo ha presentat aquestes propostes en companyia de la també candidata d'ICV-EUiA, Marta Alberich.
Pardo proposa rescatar la concessió de l'AP7 i fer-la gratuïta excepte per als camions. Segons Pardo, aquesta via hauria de tenir una funció similar a l'actual N-II, en el tram comprès entre Tordera i la frontera. El grup ecosocialista considera que s'hauria de replantejar l'actual N-II des de Tordera fins a la frontera, com una continuació de la C-32, amb el conseqüent traspàs a la Generalitat. Pardo també ha reivindicat la necessitat de desclassificar l'N-260 de la xarxa estatal de carreteres i el seu traspàs a la Generalitat. Sobre l'Eix Transversal, Pardo n'ha descartat el desdoblament del tram Vic-Santa Coloma de Farners pel seu impacte ambiental, i ha desestimat que aquesta via es traspassi a l'Estat. Segons Pardo, aquesta carretera ha de ser una via de connexió intercomarcal i proposa l'ús de mesures per evitar el trànsit de mercaderies per aquest punt. La limitació del tonatge és alguna de les propostes que Pardo fa en aquest sentit.