Pla obert de diverses piles de sal de desgel al Port de Tarragona, amb una grua carregant-la en un vaixell en segon terme. Imatge del 23 de novembre…
Pla obert de diverses piles de sal de desgel al Port de Tarragona, amb una grua carregant-la en un vaixell en segon terme. Imatge del 23 de novembre de 2016. (Horitzontal)

Iberpotash exporta 30.000 tones de sal de desgel de carreteres als Estats Units

Actualitzat

ACN Tarragona.-De les mines del Bages a Nord-Amèrica. La companyia ICL Iberia - Iberpotash exporta aquesta setmana des del Port de Tarragona un carregament de 30.000 tones de sal de desgel de carreteres amb destinació a la costa est dels Estats Units, el principal consumidor mundial d'aquest producte. La sal extreta de les mines d'Iberpotash a Súria i Sallent sortirà en vaixell aquest dijous al vespre en un trajecte que tindrà una durada aproximada de dues setmanes. L'empresa ve realitzant aquest tipus d'operatives amb els Estats Units de forma esporàdica des del 2008 i preveu incrementar-les de cara al 2017, segons ha avançat a l'ACN el cap de vendes de sals d'Iberpotash, Ramon Vilaseca.

La costa est dels Estats Units és una gran consumidora de sal de desgel de carreteres degut a uns hiverns rigorosos i a una àmplia xarxa de carreteres que comunica aquesta àrea densament poblada. Els volums de vendes de la companyia Iberpotash estan estretament lligats a les condicions meteorològiques. "Amb hiverns molt rigorosos, les quantitats que exportem són molt superiors, però últimament hi ha hagut hiverns suaus i no hi ha hagut quantitats tan altes", ha indicat el cap de vendes de sals de la firma, Ramon Vilaseca.El grup ICL porta a terme l'enviament del seu producte aprofitant el retorn logístic de vaixells que provenen de Nord-Amèrica i descarreguen al Mediterrani. La sal que s'exporta als Estats Units s'ha treballat perquè sigui la més adequada per al mercat americà, amb qui l'empresa va començar relacions comercials en vaixell l'any 2008. De cara al 2017, la companyia espera augmentar substancialment el volum de producte exportat als Estats Units. Actualment, Iberpotash exporta el 80% de la seva producció.L'expedició de les 30.000 tones de sal es fa des del Moll d'Aragó del Port de Tarragona perquè a l'actual terminal d'ICL al Port de Barcelona no hi ha el calat suficient per a vaixells com l'Elvira Bulker, de bandera danesa. En un futur proper, a la nova terminal portuària d'ICL, ja en construcció al moll Álvarez de la Campa de Barcelona, es podran carregar vaixells de gran tonatge dels anomenats Panamax, de fins a 70.000 tones de capacitat de producte -potassa, sal vacuum i sal de desgel-. Els camions carregats de sal arriben aquest dimecres al Port de Tarragona i descarreguen tones de producte a l'esplanada del Moll Aragó. Després d'apilar-la en grans munts amb l'ajuda d'excavadores, una gran grua culmina el procés de càrrega a l'interior del vaixell. Està previst que l'operativa s'enllesteixi en poques hores per tal que l'embarcació pugui salpar aquest dijous a les vuit del vespre.El cap de divisió comercial del Port de Tarragona, Pedro Bernal, ha destacat la importància d'aquesta operativa "excepcional", atès que el de Tarragona és fonamentalment importador i receptor de matèria prima. Bernal ha subratllat que, segons la companyia, el volum de sal de desgel anirà en augment en els pròxims anys, la qual cosa obre "una nova perspectiva en quant a volums i destinació dels productes".

Anar al contingut