Iberia i British Airways es reparteixen els mercats com a pas previ a una completa fusió

Iberia i British Airways han decidit dur a terme una distribució de mercats i una integració de les seves forces comercials com a pas previ a una veritable fusió societària, encara que, de moment, les dues aerolínies mantindran les seves respectives identitats a l'espera de la firma de l'Acord de Cels Oberts entre la Unió Europea i els Estats Units, han informat fonts del sector.
Iberia i British Airways es reparteixen els mercats com a pas previ a una completa fusió
Aerolínies

Iberia i British Airways es reparteixen els mercats com a pas previ a una completa fusió

Iberia i British Airways han decidit dur a terme una distribució de mercats i una integració de les seves forces comercials com a pas previ a una veritable fusió societària, encara que, de moment, les dues aerolínies mantindran les seves respectives identitats a l'espera de la firma de l'Acord de Cels Oberts entre la Unió Europea i els Estats Units, han informat fonts del sector.
Aquesta operació, que preveu la unificació dels seus respectius comptes de resultats en algunes zones, està condicionada a l'aprovació per part de la Comissió Europea de l'aliança comercial signada el juliol del 2002 entre totes dues aerolínies. Iberia i British Airways donen per descomptat el vistiplau de Brussel·les, que tindrà lloc a principis del mes de desembre. A partir del moment en què la Comissió Europea concedeixi l'exempció antimonopoli a l'aliança, totes dues aerolínies obriran un procés de repartiment de zones en funció de la seva quota de mercat en cadascuna d'elles. D'aquesta manera, mentre que les connexions entre Europa i l'Amèrica Llatina, en què Iberia manté una posició de lideratge mundial, quedaran sota competència d'aquesta aerolínia, l'Àsia i Europa seran operades per la companyia aèria britànica.