Iberia decideix licitar per la nova terminal del Prat i ofereix 10 rutes intercontinentals

La companyia Iberia ha decidit licitar per la nova terminal del Prat i ha presentat a AENA una ambiciosa proposta. Segons publica el diari "El Periódico", l'aerolínia s'ofereix a obrir, en els propers 5 anys, 10 rutes intercontinentals amb destinacions com Nova York, Mèxic i Buenos Aires. Per aconseguir aquest objectiu, l'empresa té previst invertir 4.900 milions d'euros en la compra de 33 avions de nova generació. Iberia competeix amb dues companyies més, el grup Marsans i Vueling, per fer-se amb la nova terminal sud de l'aeroport de Barcelona.
Iberia decideix licitar per la nova terminal del Prat i ofereix 10 rutes intercontinentals
Barcelona

Iberia decideix licitar per la nova terminal del Prat i ofereix 10 rutes intercontinentals

La companyia Iberia ha decidit licitar per la nova terminal del Prat i ha presentat a AENA una ambiciosa proposta. Segons publica el diari "El Periódico", l'aerolínia s'ofereix a obrir, en els propers 5 anys, 10 rutes intercontinentals amb destinacions com Nova York, Mèxic i Buenos Aires. Per aconseguir aquest objectiu, l'empresa té previst invertir 4.900 milions d'euros en la compra de 33 avions de nova generació. Iberia competeix amb dues companyies més, el grup Marsans i Vueling, per fer-se amb la nova terminal sud de l'aeroport de Barcelona.
Actualitzat

Amb l'objectiu d'aconseguir la terminal sud, Iberia preveu obrir 10 línies intercontinentals fins el 2012. Per portar a terme aquests plans, l'empresa té previst invertir 4.900 milions d'euros en la compra de 33 avions de nova generació, ja sigui del model Airbus 350-XWB o el Boeing B787. Són aparells més petits, que permeten estalviar un 30% de combustible i fer vols llargs en menys temps, segons publica "El Periódico". De moment, només ha transcendit que entre aquestes rutes hi haurà les destinacions de Nova York, Mèxic i Buenos Aires.

Iberia competeix amb el grup Marsans i Vueling per fer-se amb la nova terminal sud de l'aeroport de Barcelona. El govern s'havia queixat que cap de les propostes fetes fins ara recollien plans concrets de vols intercontinentals. Uns projectes que, si es porten a terme, augmentarien el trànsit un 10% anual; és a dir, 40 milions de passatgers més en tres anys, quan la futura capacitat de l’aeroport serà de 55 milions de passatgers.

En qualsevol cas, el consell d'administració d'Iberia encara no ha aprovat els nous plans de l'aerolínia, ja que està a l'espera que Aena decideixi, finalment, sobre el repartiment final de la T-Sud.