PLA DE XOC D'IBERIA

Iberia anuncia una retallada de l'11% en la seva oferta de vols

La direcció d'Iberia ha explicat al seu consell d'administració el pla de xoc per afrontar la crisi dels atemptats. El sindicat de pilots, SEPLA, s'ofereix per ajudar fent-se càrrec de la feina que fan pilots llogats a altres companyies. La Comissió Europea ha decidit augmentar els controls als aeroports i permetre ajudes limitades a les empreses afectades per l'atac terrorista als Estats Units.

Actualitzat
El Consell d'Administració d'Iberia ha rebut l'informe del Pla de Contingència proposat per la companyia per fer front a la crisi generada arran dels atemptats de l'onze de setembre. Entre altres mesures, Iberia ha decidit reduir les seves activitats un 11% a partir de l'1 de novembre. Aquesta retallada de l'oferta de vols es fa per adequar-la a la demanada que, a conseqüència dels atemptats de l'11 de setembre ha caigut un 18%. De moment, es desconeix quines són les rutes o freqüències que es veuran afectades per aquesta retallada. Pel que fa a la reducció de la plantilla, Iberia assenyala que es farà d'acord amb la reducció de l'oferta de vols. En els últims dies s'ha dit que aquesta xifra podria arribar als 3.000 acomiadaments, però la companyia no ha precisat encara el nombre de treballadors que poden veure's afectats. A la reducció de l'oferta i de la plantilla, s'hi ha d'afegir la retallada en els costos generals de la companyia. Iberia es proposa estalviar més de 54 milions d'euros, uns 9.000 milions de pessetes, en el 2002 i fins al doble en el 2003. Un cop sigui informat el Consell d'Adminstració, serà el torn dels sindicats, que dilluns rebran la proposta del Pla i que es podria posar en marxa els pròxims dies. De moment, els pilots de la companyia afiliats al sindicat Sepla s'han ofert a col·laborar amb la direcció de l'empresa per fer front a la crisi. Una de les mesures proposades pel Sepla seria rescindir els contractes que té Iberia amb pilots d'altres companyies i assumir ells les seves hores de vol. CRISI DE LES AEROLÍNIES La crisi al sector de les companyies aèries està bàsicament motivada pel descens de les reserves de vols i l'augment en costos de seguretat i assegurances després dels atemptats als Estats Units. Pel que fa a les mesures de seguretat als aeroports, la Comissió Europea proposa endurir els controls a les terminals, investigar el personal dels aeroports, revisar amb molta més cura l'equipatge mitjançant detectors de metall més sofisticats i augmentar els controls de l'equipatge de mà, tant en vols interiors com internacionals, a més d'altres mesures. La Comissió Europea també vol autoritzar ajudes a les companyies per superar les pèrdues generades arran del tancament de l'espai aeri nord-americà durant els quatre dies posteriors als atemptats i permetre que els Estats paguin part dels costos de les assegurances i de la seguretat. Amb tot, serien ajudes limitades i que no tindrien com a objectiu salvar cap companyia. Fonts de la mateixa Comissió apunten que és inevitable que algunes companyies s'acabin fusionant. Totes aquestes propostes seran debatudes la setmana que ve en la reunió de ministres de Transports de la Unió.
Anar al contingut