Barcelona

Huguet anuncia que l'Agència Catalana de Turisme funcionarà en tres mesos

El conseller d'Innovació, Universitats i Turisme, Josep Huguet, ha anunciat que en un termini màxim de tres mesos començarà a funcionar l'Agència Catalana de Turisme. Es tracta del nou ens de promoció turística de la Generalitat. Substituirà l'actual Consorci de Turisme i permetrà l'entrada a la iniciativa privada en aquesta activitat. L'Agència havia de començar a treballar el 2006, però les desavinences polítiques i la convocatòria d'eleccions ho van impedir.

Actualitzat
En aquest nou organisme "la representació és bastant clara, amb una estructura en la qual la Cambra de Comerç de Barcelona serà l'estrella i l'òrgan més representatiu", ha dit Huguet en una entrevista a l'agència EFE.

El conseller ha afegit que empreses de fora del sector també tenen la porta oberta per poder-hi participar. "S'està estudiant la fórmula legal perquè entitats financeres en puguin formar part, encara que de forma indirecta, a través d'alguna agrupació" i permetre que les caixes d'estalvis hi puguin entrar. 

L'Agència Catalana de Turisme tindrà un consell general per desenvolupar les tasques consultives i de participació i que estarà sota el control de la presidència. També hi haurà un consell de direcció que serà el que prendrà les decisions i que estarà format per membres de la Generalitat, l'administració local, les cambres de comerç, el sector turístic i altres sectors del món privat relacionats amb el turisme. Tots els tindran la consideració de socis cofinançadors.

El turisme a Catalunya

El conseller ha volgut fer balanç de la situació del sector a Catalunya. "En general, l'any no va malament. Hi continua havent pujades de turisme al llarg de tot el primer semestre. Acumulats fins al juny del 2008 tenim el 24,8% del turisme de l'Estat i continuem liderant el sector amb 6,6 milions de turistes, una xifra molt similar a la de l'any anterior."

Josep Huguet ha reconegut que "hi ha una disminució de la despesa i un lleuger descens de les pernoctacions", però creu que es tracta d'un comportament lògic tenint en compte el context econòmic. Ha fet un pronòstic optimista. "El turisme és dels sectors que si fem bé els deures, amb la promoció ens anirà bé. La clau és buscar els mercats adequats, ja que no tothom està en crisi, i seleccionar els segments en els quals les crisis arriben menys, com els jubilats, pensionistes o els turistes de països emergents. Si la promoció s'enfoca així, podem créixer molt".
Anar al contingut