Barcelona

Hotmail i els serveis "live" de Microsoft tornen a la normalitat

El correu electrònic de Hotmail i altres serveis de missatgeria instantània com Messenger tornen a funcionar després que s'ha solucionat l'avaria de Microsoft que durant els últims tres dies ha deixat molts usuaris de Catalunya, el País Valencià i l'Aragó sense servei. De moment, encara no s'ha fet públic l'origen de l'avaria, que en alguns casos ha deixat els internautes sense accés al correu durant més de 72 hores. Alguns usuaris, però, ja han informat el 3cat24.cat que han començat a recuperar la normalitat i els serveis de Hotmail i Messenger tornen a funcionar.

Actualitzat

Segons Microsoft, "encara no s'ha determinat la causa dels problemes", i ha assegurat que tècnics de Microsoft i Telefónica -l'única operadora amb la qual va sorgir el problema- "segueixen treballant" per descobrir l'origen d'aquesta avaria "estranya" del sistema. La hipòtesi d'un "atac massiu de spam i virus troians" ha quedat descartada.

Les mateixes fonts han informat que el servei s'ha restablert aquest divendres a la tarda, quan Telefónica ha fet un canvi d'enrutament del servei dels usuaris que no podien entrar al seu Hotmail i Messenger, i que a partir de llavors l'accés ha funcionat "amb normalitat".

Les incidències han afectat, especialment, els serveis "online" de Microsoft i els usuaris que es connecten a la xarxa amb ADSL de Telefónica. Tot i així, usuaris d'altres xarxes o d'altres serveis també han informat que s'han vist afectats per la incidència.

La Gemma Ponce és una usuària de Hotmail que ens ha escrit al 3cat24 per explicar que feia tres dies que estava sense connexió i que això l'estava afectant greument per la seva feina: "Després de parlar amb Telefónica i de fer totes les operacions possibles al meu ordinador, resulta que hi ha molta gent que està igual que jo, tant de Catalunya com de fora. Els usuaris estem indefensos davant de problemes com aquests, sobretot si treballem amb Hotmail com una eina per la feina. És una incidència massa grossa i Microsoft no vol fer res. Crec que és una situació greu".

Fonts de Telefónica han negat que l'avaria tingui res a veure amb un mal funcionament del seu servei d'internet ADSL, perquè han recordat que l'accés a altres portals i serveis en línia no s'ha vist afectat. Aquest fet demostra que la seva línia "no presenta problemes". Microsoft també ha negat que tinguessin cap incidència en els seus serveis, i apuntaven com a possible causa dels problemes un "atac massiu de correu brossa i virus troians" del qual encara no se sap l'origen.

Anar al contingut