Hereu troba racional la decisió sobre l'assignació de la T-Sud i en destaca que es pugui revocar en cas d'incompliment

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha valorat que l'assignació de la T-Sud de l'aeroport del Prat sigui "flexible", cosa que significa que l'espai que tindrà cada companyia es podrà modificar segons el compliment dels compromisos que han adquirit. "L'Ajuntament de Barcelona en fa una valoració positiva; entén que s'ha pres una decisió racional i s'ha fet una assignació de l'espai que permet als operadors que tenen potencial de desenvolupament tenir espai" per fer aquesta estratègia, ha dit l'alcalde.
Hereu troba racional la decisió sobre l'assignació de la T-Sud i en destaca que es pugui revocar en cas d'incompliment
Barcelona

Hereu troba racional la decisió sobre l'assignació de la T-Sud i en destaca que es pugui revocar en cas d'incompliment

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha valorat que l'assignació de la T-Sud de l'aeroport del Prat sigui "flexible", cosa que significa que l'espai que tindrà cada companyia es podrà modificar segons el compliment dels compromisos que han adquirit. "L'Ajuntament de Barcelona en fa una valoració positiva; entén que s'ha pres una decisió racional i s'ha fet una assignació de l'espai que permet als operadors que tenen potencial de desenvolupament tenir espai" per fer aquesta estratègia, ha dit l'alcalde.
Si l'activitat de les aerolínies creix, ha recordat Hereu, les companyies "tindran més espai", i, si no, "podran reajustar el seu espai al que puguin desenvolupar". Aquest procés dóna garanties al desenvolupament de "connexions del Prat amb el món", ja que "l'espai serà decreixent per als que no s'ho treballin".

Adjudicació, no concessió


Segons Hereu, en un context canviant com l'actual, la decisió que s'ha pres és l'òptima perquè "no és per sempre", ja que no hi ha una "foto fixa" sobre la propietat de les aerolínies i l'oferta que presten.

En roda de premsa, ha recordat que el tràmit no és una adjudicació, sinó una concessió, cosa que significa que l'espai de la T-Sud es podrà modificar, i "implica ubicar aliances que en més percentatge desenvolupin el Prat" i ofereixin connexions intercontinentals.

Amb aquest procés, ha precisat l'alcalde, es donen "garanties" que totes les decisions que ara s'han pres siguin "reversibles". L'alcalde no ha concretat a partir de quina data es començarà a revisar si les aerolínies compleixen els compromisos adquirits.

Ha indicat que les previsions inicials auguren que d'aquí a pocs anys el Prat passarà d'acollir 30 milions de passatgers a 70 milions, i que, a més de la T-Sud, hi ha en marxa molts més projectes al Prat, com remodelacions de les tres terminals existents (les del nord: A, B, C) i la futura construcció d'una altra nova terminal, la T-Satèl·lit Sud.

Jordi Hereu ha indicat avui que l'Ajuntament està i estarà "implicat" en la gestió de l'aeroport, i ha afegit: "Anirem a un horitzó que estarem implicats institucionalment".

NOTÍCIES RELACIONADES