Harley-Davidson traslladarà fora dels EUA part de la seva producció (EFE)
Harley-Davidson traslladarà fora dels EUA part de la seva producció (EFE)

Harley-Davidson traslladarà part de la seva producció fora dels EUA pels aranzels

Trump s'ha mostrat sorprès que sigui la primera empresa "que aixeca la bandera blanca"

Actualitzat

Els efectes d'una guerra comercial entre els Estats Units i Europa són un dels interrogants que planen sobre l'economia mundial. El primer cop simbòlic se l'ha endut el president nord-americà, Donald Trump, quan l'emblemàtica marca Harley-Davidson ha anunciat que s'emportarà fora dels Estats Units la producció de les motocicletes que ven al mercat europeu.

L'empresa vol estalviar-se les penalitzacions que Brussel·les aplica a determinats productes nord-americans, com a represàlia directa als aranzels a l'alumini i l'acer imposats per part de Washington. Ho ha explicat en una presentació amb els seus accionistes:

"Augmentar la producció internacional per alleugerir la càrrega aranzelària de la Unió Europea no és la preferència de la companyia, però representa l'única opció sostenible per fer que les seves motocicletes siguin accessibles per als clients de la Unió Europea i mantenir un negoci viable a Europa."

 

La UE és la segona font d'ingressos de Harley-Davidson (EFE)

 

Trump, sorprès

La decisió de Harley-Davidson no l'ha rebuda gaire bé el president Trump, impulsor dels aranzels que l'han motivada. Com sempre, ha reaccionat a Twitter amb el seu compte personal: s'ha mostrat sorprès que sigui la primera empresa "que aixeca la bandera blanca", ha assegurat que ell "ha lluitat dur per ells" i que els aranzels només són "una excusa":

 


Exportar motocicletes a la UE des dels EUA costaria 2.220 dòlars més

Els aranzels imposats per la Unió Europea sobre productes fabricats als Estats Units, com les motocicletes o el whisky, van entrar en vigor divendres passat. Harley-Davidson ha destacat que van comportar un augment "des d'un 6% fins a un 31%" de l'impost sobre les seves motocicletes exportades.

La direcció de l'empresa ha dit que exportar els vehicles a la Unió Europea des dels Estats Units costaria uns 2.220 dòlars més. Per això, han considerat més efectiu traslladar la producció a les seves fàbriques del Brasil o Tailàndia:

"L'extraordinari augment de costos, si es transfereix als concessionaris i clients minoristes, tindria un impacte perjudicial immediat i durador per al seu negoci, i això reduiria l'accés dels nostres productes i afectaria negativament la sostenibilitat dels concessionaris."

El trasllat es farà en un termini d'entre 9 i 18 mesos. Després que Trump imposés aranzels del 25% i el 10% a les importacions d'alumini i acer europeus, la Unió Europea va respondre aplicant taxes a 200 productes nord-americans. L'administració Trump va contraatacar amb l'amenaça d'imposar gravàmens del 20% a tots els vehicles importats des d'Europa.

Anar al contingut