Hamilton guanya a Xangai i Alonso torna al podi i bat als pilots de Red Bull

Hamilton sortia des de la "pole" al G. P. de la Xina de Fórmula 1, ha mantingut la posició a la sortida i ja no se l'ha tornat a veure fins a la línia d'arribada. El seu Mercedes li ha donat una victòria indiscutible. El seu company Nico Rosberg ha sortit pitjor i no ha pogut lluitar amb ell. Bona actuació de Fernando Alonso que ha batut als Red Bull i ha pujat al podi per primer cop aquesta temporada.
Hamilton guanya a Xangai i Alonso torna al podi i bat als pilots de Red Bull
Fórmula 1

Hamilton guanya a Xangai i Alonso torna al podi i bat als pilots de Red Bull

Hamilton sortia des de la "pole" al G. P. de la Xina de Fórmula 1, ha mantingut la posició a la sortida i ja no se l'ha tornat a veure fins a la línia d'arribada. El seu Mercedes li ha donat una victòria indiscutible. El seu company Nico Rosberg ha sortit pitjor i no ha pogut lluitar amb ell. Bona actuació de Fernando Alonso que ha batut als Red Bull i ha pujat al podi per primer cop aquesta temporada.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Hamilton sortia des de la "pole" al G. P. de la Xina de Fórmula 1, ha mantingut la posició a la sortida i ja no se l'ha tornat a veure fins a la línia d'arribada. El seu Mercedes li ha donat una victòria indiscutible. El seu company Nico Rosberg ha sortit pitjor i no ha pogut lluitar amb ell. Bona actuació de Fernando Alonso que ha batut als Red Bull i ha pujat al podi per primer cop aquesta temporada.

Lewis Hamilton no ha deixat el liderat en tota la carrera. S'ha situat primer després de la frenada del primer viratge i ja no ha tornat a deixar el seu lloc. Ni tan sols quan s'ha aturat a boxes per canviar el primer joc de pneumàtics de tan gran que era l'avantatge que havia agafat al segon classificat. El fet de rodar en solitari li ha permès disposar millor dels efectes aerodinàmics del seu Mercedes i no ha gastant els pneumàtics, l'únic aspecte que preocupava als tècnics de l'escuderia. Al final ha passat la línia d'arribada amb un avantatge de 18 segons sobre  Nico Rosberg. Ha estat la primera vegada que Hamilton guanya tres curses consecutives, i ara es troba a només 4 punts del seu company d'equip en la classificació del Mundial.

Rosberg ha tingut més problemes. D'entrada no funcionava la telemetria del seu monoplaça des de la volta de formació, i amb els seus enginyers han hagut de dur a terme tots els càlculs a ull. La seva sortida no ha estat bona i a més a més s'ha tocat amb Valtteri Bottas en la primera frenada, fet que l'ha retardat a la setena posició. De mica en mica ha anat recuperant, però al tenir rivals davant i no disposar d'aerodinàmica neta com Hamilton, els pneumàtics se li han gastat més de pressa. Ha sortit darrera Fernando Alonso després de l'ultima aturada al box, però amb un cotxe més ràpid i potent no ha tingut problemes per superar l'asturià. D'aquesta manera ha acabat segon i conserva el liderat en la classificació del Mundial.

Fernando Alonso ha tornat a fer una gran carrera, ja que amb un cotxe menys competitiu que els Red Bull, ha estat capaç d'acabar davant d'ells i fins i tot lluitar amb Rosberg en una fase del Gran Premi. Ha fet una gran sortida, i tot i un xoc violent amb Felipe Massa (les rodes s'han tocat) ha passat a ocupar el tercer lloc rere Vettel, que com tots els pilots que sortien de l'esquerra, ha fet una gran sortida. Ferrari ha ajustat molt l'estratègia de dues aturades, i l'ha fet parar en el moment correcte en totes les que ha fet. Després de la primera s'ha trobat davant de Vettel, i després de la darrera encara ocupava el segon lloc, això si, pressionat per Ricciardo i Rosberg que tenien els pneumàtics més frescos perquè havien fet l'aturada més tard. El pilot asturià sabia que no podria mantenir el ritme del pilot de Mercedes i no li ha ofert resistència quan l'ha avançat. Alonso tenia 12 voltes per davant i no sabia si els pneumàtics durs aguantarien, de manera que els ha conservat i Ricciardo ha anat reduint diferencies. Al final, però, la seva estratègia ha donat bon resultat donat que Ricciardo no ha pogut millorar el seu ritme. El pilot asturià ha acabat tercer, fet que porta a Ferrari el primer podi de la temporada. Les característiques del circuit i les petites millores que portaven han estat importants, però sobre tota la gran actuació del pilot. El seu company Kimi Raikkonen s'ha hagut de conformar amb la vuitena posició.

Els pilots de Red Bull també han mantingut entre ells una bona lluita al llarg de la cursa. Vettel no podia anar tan ràpid com Ricciardo, i en un moment de la cursa s'han trobat ell en el quart lloc i l'australià en el cinquè. Li han demanat al campió que deixés passar al novell, i en un primer moment el pilot alemany no ho ha volgut fer. Després han insistit en què ho fes, i, visiblement de mala gana Vettel ha deixat passar al seu company. Han acabat quart i cinquè, però amb amenaça de tensions a Red Bull de cara a les pròximes curses.

Nico Hulkenberg s'ha hagut d'acontentar aquest cop amb la sisena posició, amb Bottas setè davant Raikkonen, i Perez noves davant Daniil Kvyat que ha tornat a puntuar.

La pròxima cursa del Mundial, el Gran Premi d'Espanya, en el Circuit de Barcelona-Catalunya, un traçat que pot beneficiar als monoplaces que han estat competitius en la cursa de la Xina.

 

Classificació

1. Lewis Hamilton Mercedes 1h36m52.810s

2. Nico Rosberg Mercedes +18.686s

3. Fernando Alonso Ferrari +25.765s

4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +26.978s

5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +51.012s

6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +57.581s

7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +58.145s

8. Kimi Raikkonen Ferrari +1m23.990s

9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m26.489s

10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 volta

11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 volta

12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1 volta

13. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 volta

14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 volta

15. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 volta

16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 volta 

17. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 volta

18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 volta

19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 voltes

20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 voltes

Volta ràpida: Nico Rosberg (Mercedes), 1'40"402 (195,450 km/h)

Retirats: Romain Grosjean (Lotus-Renault), 27 voltes

              Adrian Sutil (Sauber-Ferrari), 4 voltes

 

 

 

 

 

 

VÍDEOS RELACIONATS

GALERIES RELACIONADES