ANÀLISI

 "Grammycam", el Periscope particular dels Grammy 2016

Actualitzat

El món de les "celebrities" de Hollywood, el dels artistes de les grans discogràfiques i el de les estrelles de la televisió americanes sempre busca la manera de fer-se notar. És un monstre que mai s'atipa i que necessita cada cop de més focs d'artifici per reivindicar el seu lloc en el "show business".

La Superbowl, els Oscars, els Globus d'Or, els Grammy... tot i l'espectacularitat de les posades en escena, en el fons són espectacles molt conservadors, repetitius i poc atrevits.

La darrera excentricitat la veurem a la cerimònia dels Grammy, avui dilluns 15 de febrer. Segons publica la web especialitzada en tecnologia, innovació i disseny FastCompany, cada estatueta dels Grammy incorporarà una "actioncam" marca GoPro a la seva base que, connectada a internet, i amb una autonomia de 3 hores, recollirà i emetrà en "streaming" tot el que gravi.  Voyeurisme en estat pur.

Es busca que l'espectador visqui, en primera persona, el mateix que el guardonat: les felicitacions dels altres artistes, els comentaris dels amics en la proximitat...

L'efecte hauria estat molt més interessant amb unes "Google glass", ens hauríem atansat més a l'experiència de viure-ho en primera persona, en pla subjectiu.

Però tot plegat fa tuf d'operació de màrqueting de GoPro, que passa per una situació econòmica molt complicada, i que vol aprofitar l'altaveu dels Grammy per reposicionar-se. Fins a la data, les campanyes de GoPro responien a la crida "sigues un heroi"; en aquest cas, però, l'heroi serà la "celebrity", no pas tu. La marca líder en càmeres d'acció busca posicionar-se en el terreny de l'"streaming" en directe? Fa poques setmanes es va fer públic un acord amb iOS que permet connectar una GoPro a l'Iphone per poder fer Periscope usant l'excel·lent captació d'imatge de GoPro. És això?

Tornant als premis de la música, què faran les "celebrities" amb el premi amb càmera integrada al "backstage"? La duran també a sobre quan vagin al bany? Consumiran sucs de fruita en lloc de begudes alcohòliques per donar bon exemple? La posaran de cara a la paret quan celebrin el premi en un entorn més íntim?

Imagino plans en moviment insuportables, "actings" falsos davant la càmera i, això sí, moltes "selfies" en moviment (vídeo). Potser és això el que es busca, el "video selfie life streaming", una segona part de la famosa "selfie" dels Oscars del 2014.

Però compte, que les segones parts no acostumen a ser bones. Tot i això, la iniciativa no deixa de ser curiosa i explora el consum alternatiu al gran "broadcast" d'un esdeveniment i l'"autostreaming" que Periscope està posant tant de moda.

Anar al contingut