Un home passeja per davant del logotip de Google a Califòrnia. (Foto: Reuters)
El fet que la seu de Google sigui a Califòrnia dificulta el "dret a l'oblit". (Foto: Reuters)
Estats Units

Google canvia la política de privacitat però tracta els seus serveis com una plataforma única

Google va acordar amb els demandants del "cas Buzz" el pagament de 6.580.000 d'euros després dels problemes de privacitat que van sorgir en el moment del llançament del servei, perquè els usauris es van trobar que la seva llista de contactes i altres detalls de la seva activitat amb les eines de Google quedava al descobert i a l'abast de tots els seus contactes.

Actualitzat
Uns internautes van presentar una demanda i ara rebran 1.937 euros. La resta dels diners de l'acord a què s'ha arribat es destinarà als honoraris dels advocats, a organitzacions que defensen la privacitat dels usuaris d'internet i a programes d'educació sobre qüestions de privacitat.

Google també ha accedit a modificar les seves polítiques de privacitat, segons recull Portaltic del diari "The New York Times".

Google Buzz es va posar en marxa al febrer i va ser dissenyat per integrar-se amb la safata d'entrada dels usuaris del servei de correu electrònic de Google, Gmail.

Buzz com a problema

El problema va sorgir quan els usuaris de Buzz es van adonar que la llista de contactes era visible per defecte per a tots els usuaris del servei, fet que va causar una onada de crítiques contra l'última eina del cercador. Google finalment va admetre l'error i va canviar la configuració per defecte de Buzz.

En nom de Google, Mike Yang va anunciar al blog de l'empresa el canvi en les polítiques de privacitat, que entraran en vigor el 3 d'octubre.

El canvi afectarà únicament la presentació i simplificació de les polítiques i no les pràctiques de privacitat de l'empresa. L'objectiu és, segons el cercador, fer que les polítiques siguin "més transparents i comprensibles".

Un dels canvis fonamentals que Google planeja fer és comprimir les polítiques a través de diferents productes de Google. "Ja que es comparteixen els contactes en els serveis Gmail, Talk, Calendar i Google Docs, té sentit que es regeixin per la mateixa política de privacitat", va escriure Google al seu blog oficial. No obstant això, altres veus ja s'hi han manifestat en contra.

Serveis diversos o una sola plataforma

"El problema és que amb la nova política de privacitat Google està tractant les dades d'usuari com a part d'una plataforma integrada. Anteriorment, els usuaris podien revelar informació de manera selectiva per a un servei en particular", va declarar el director executiu d'Electronic Privacy Information Center (EPIC), Marc Rotenberg.

Segons el responsable de l'associació en defensa de la privacitat EPIC, la Comissió Federal de Mercats (FTC, per les seves sigles en anglès) "ha d'investigar" aquests canvis ja que tenen "importants implicacions" per a la privacitat dels usuaris que prèviament hagin proporcionat informació personal a Google.

Altres canvis seran l'eliminació de parts redundants i la reescriptura dels extractes amb un llenguatge legal perquè els usuaris puguin entendre "més fàcilment", així com la inclusió d'un FAQ (preguntes més freqüents) per respondre amb claredat les demandes principals dels usuaris.
Anar al contingut