Accident mortal en un xoc entre un camió i un turisme a l'N-II en una imatge del 2012
L'any 2012 van morir setze persones a l'N-II, a la demarcació
Girona

Generalitat i govern espanyol treballen per prohibir el pas de camions grans per l'N-II

Govern i Generalitat treballen per tancar un acord el 2013 que prohibeixi la circulació per la carretera N-II, al seu pas per Girona, de camions de gran tonatge i llarga distància.

RedaccióActualitzat
Amb l'objectiu de minimitzar els riscos d'accidents, el Departament de Territori i Sostenibilitat i el Ministeri de Foment col·laboren per tancar un acord que prohibeixi la circulació per la carretera N-II, al seu pas per Girona, de camions de gran tonatge i de llarga distància.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest divendres que treballen amb Foment per poder aplicar aquesta mesura aquest mateix 2013. Ha reconegut que entre ells hi ha una bona fluïdesa, "tot i que encara no s'ha concretat res" pel que fa a l'acord. Vila ha assegurat que "aquesta legislatura serà la de la solució de l'N-II" i ha apuntat que la seva prioritat és el tram entre Maçanet de la Selva i Tordera, així com la variant de Figueres, també coneguda com "el corredor de la mort", ja que són els punts "més negres" i necessiten "solucions urgents".

La seguretat com a objectiu

El representant de la Generalitat ha subratllat la coincidència "total" amb la ministra Ana Pastor per "eliminar absolutament la presència de camions d'alt tonatge a l'N-II" i ha anunciat que això estarà implementat "els pròxims mesos". També ha anunciat que faran obligatori el pas dels vehicles de mercaderies per l'autopista, per això negocien amb Abertis, amb l'objectiu de bonificar part del peatge als camioners.

Segons el titular de Territori i Sostenibilitat, busquen un acord que permeti reduir al màxim el risc d'accidents a l'N-II, tenint com a objectiu la seguretat.
Anar al contingut