Barcelona

Generalitat i empreses alimentàries es comprometen a millorar la informació nutricional

El conseller de Comerç, Turisme i Consum, Pere Esteve, ha signat avui un acord amb Mercadona, Condis, Caprabo i Bonpreu, entre altres distribuïdores d'alimentació, per incorporar el distintiu nutricional a l'etiquetatge dels seus productes i marques blanques. La Generalitat i nou empreses de distribució d'aliments han donat avui un pas més per a la millora de la qualitat de vida dels més de 340.000 afectats per la diabetis i la malaltia celíaca a Catalunya.

Actualitzat
El conseller de Comerç, Turisme i Consum, Pere Esteve, juntament amb el responsable de Consum, Enric Aloy, ha signat avui un conveni d'adhesió al Pacte pel Celíac i Diabètic amb els principals responsables de Caprabo, Condis Supermercat, Mercadona, Bon Preu, Indústries Rodríguez, Productora Alimenticia General Española, Trias, Néts de Joaquim, Antonijoan, i Bombons Blasi. Segons el conseller Esteve "aquest acord és important per la defensa dels drets dels consumidors que no tenen les mateixes condicions que la resta". En aquest sentit, el conseller ha afegit que el Departament de Consum "vol fomentar una cultura dietètica perquè tots els consumidors tinguin una veritable igualtat de drets". El Pacte pel Celíac i Diabètic ha estat impulsat pel Departament de Comerç, Turisme i Consum en col·laboració amb les associacions de celíacs i diabètics de Catalunya. Amb aquest conveni es millorarà la informació nutricional dels seus productes i marques blanques. El responsable de Consum, Enric Aloy, ha ressaltat que, tot i que es tracta d'un acte voluntari, "les empreses signatàries és comprometen a utilitzar aquesta etiqueta de manera adequada en tots aquells productes que puguin garantir que estan lliures de gluten i quina és la informació nutricional". En el cas dels diabètics, la comprovació de la quantitat de substàncies nutritives és fonamental per a la seva dieta. Pel que fa als celíacs, la dieta sense gluten és el tractament més efectiu per controlar la malaltia. En aquest sentit, el distintiu és una referència visual que facilita l'acte de compra dels celíacs i diabètics, i afavoreix el control d'una dieta variada i equilibrada. Més de 50 línies de productes incorporaran el nou distintiu En total, les nou empreses adherides utilitzaran el distintiu en més de 50 línies de productes diferents de les seves marques comercials. Es tracta de productes susceptibles de tenir gluten, com conserves, embotits, galetes i pastisseria, melmelades, patés, postres làcties i derivats, precuinats, salses, sopes, xocolata, torrons i caramels, entre altres aliments. La diabetis i la malaltia celíaca afecta més de 340.000 persones Més de 300.000 catalans són diabètics. Es tracta d'una malaltia crònica del metabolisme amb un alt risc cardiovascular, produïda per hipoglucèmia i el dèficit d'insulina. En alguns casos, la diabetis pot provocar ceguesa, insuficiència renal i amputacions. Pels afectats per aquesta malaltia és imprescindible el control dietètic i la informació sobre les substàncies nutritives dels aliments. La malaltia celíaca afecta prop de 40.000 persones a Catalunya, de les quals un 2% també tenen diabetis. Només en els primers sis mesos de l'any se n'han detectat 417 casos. En el cas dels celíacs, la dieta d'aliments sense gluten és el tractament més efectiu per controlar el funcionament intestinal.
Anar al contingut