Gas Natural Fenosa diu que no tenia informació sobre la dona morta a Reus

La companyia afirma que té un registre de més de 9.000 clients vulnerables a Catalunya i reclama que "es clarifiquin i unifiquin" les normatives perquè siguin àgils
Gas Natural Fenosa diu que no tenia informació sobre la dona morta a Reus

Gas Natural Fenosa diu que no tenia informació sobre la dona morta a Reus

La companyia afirma que té un registre de més de 9.000 clients vulnerables a Catalunya i reclama que "es clarifiquin i unifiquin" les normatives perquè siguin àgils
Redacció

La companyia comercialitzadora d'energia que va tallar la llum elèctrica a la dona gran morta en un incendi aquest dilluns a Reus assegura que no coneixia la seva situació de vulnerabilitat. És Gas Natural Fenosa que, en un comunicat fet públic aquest dimarts al migdia, ha afirmat que té un conveni vigent amb l'Ajuntament de Reus, però que en els llistats de clients en risc socioeconòmic que li han facilitat des del 2014 ella no hi era.

Segons l'empresa, en aquest temps a Reus no han tallat la llum a un total de 150 clients vulnerables a petició de l'Ajuntament, i té informació de més de 9.000 clients de més de 400 municipis a Catalunya. En el comunicat, l'empresa explica que està negociant amb la Generalitat un conveni que arribi a tot el territori:

"Gas Natural Fenosa es suma a la petició sobre la necessitat d'establir un protocol pel qual les companyies informin els serveis socials dels casos de tall de subministrament per impagament."

L'empresa, que ha lamentat la mort de Reus, acaba el comunicat reclamant que "es clarifiquin i unifiquin les diferents competències i normatives" per "agilitar i fer efectiva l'atenció als clients vulnerables."

Versions oposades

Aquesta versió de la companyia contrasta amb la de l'Ajuntament de Reus, que ha denunciat que Gas Natural Fenosa hauria d'haver informat de l'impagament abans de fer el tall de llum, i no ho van fer. Segons han explicat els responsables municipals, això és el que estableix la llei de pobresa energètica.

De fet, amb el comunicat, la companyia implícitament ha respost la petició de la Generalitat, que li ha exigit que expliqui si va avisar o no els serveis socials abans de tallar la llum. La resposta, per tant, és negativa, perquè admet obertament que només aplica els protocols de pobresa energètica en funció de peticions explícites i no comunica els impagaments abans de procedir al tall de subministrament si no hi ha informació prèvia.

NOTÍCIES RELACIONADES