Gas Natural assegura que l'Ajuntament de Reus no els havia comunicat la situació de vulnerabilitat de l'àvia de 81 anys

Gas Natural assegura que l'Ajuntament de Reus no els havia comunicat la situació de vulnerabilitat de l'àvia de 81 anys

Gas Natural assegura que l'Ajuntament de Reus no els havia comunicat la situació de vulnerabilitat de l'àvia de 81 anys

ACN Barcelona.-Gas Natural Fenosa ha assegurat, a través d'un comunicat, que l'àvia de 81 anys morta ahir a Reus després d'un incendi a casa seva, no estava inclosa a la relació de clients vulnerables que l'Ajuntament reusenc els comunica. La companyia, que ha lamentat la mort de la dona, ha assegurat que s'ha posat a disposició del consistori, amb qui té, des del 2014, un canal exclusiu de gestió amb els serveis socials per poder atendre conjuntament els casos de vulnerabilitat. En el cas concret de Reus, la companyia assegura que té vigent i en ple funcionament aquest procediment i que un total de 150 clients vulnerables han estat atesos a través d'aquest mecanisme: 6 al 2014, 56 al 2015 i 88 aquest 2016. Gas Natural assegura que als clients vulnerables que l'Ajuntament de Reus els comunica no els tallen el subministrament, i que l'àvia de 81 anys no apareixia al llistat. "La companyia no disposava d'informació relativa a la seva situació de vulnerabilitat", han manifestat.

Gas Natural ha assegurat que hi ha la necessitat d'establir un protocol pel qual les companyies informin als serveis socials dels casos de tall de subministrament per impagament. En aquest sentit, el conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha advertit la companyia que és l'empresa subministradora qui ha d'advertir a l'Ajuntament i als serveis socials del tall del servei per conèixer si és d'una persona amb risc de vulnerabilitat o no.En el comunicat, també reclama que es clarifiquin i unifiquin les diferents competències i normatives impulsades per diferents administracions per aconseguir desenvolupar procediments efectius que permetin a les empreses subministradores agilitzar i fer efectiva l'atenció als clients vulnerables i evitar situacions com la que s'ha produït a Reus aquest dilluns.