Galícia lluita per evitar l'entrada massiva de fuel, amb el temps en contra

El temps empitjora a Galícia i n'hi ha per dies. Mentrestant, els pescadors lluiten per evitar l'entrada massiva de fuel a la ria de Pontevedra, on ja s'ha recollit combustible a les platges. Els gallecs fan barreres amb plàstic i altres materials reciclables. Al marge del fuel que es veu a la superfície, que són taques petites, se n'ha detectat més que també avança cap a la costa, però submergit i, per tant, no visible des de la superfície.
Galícia lluita per evitar l'entrada massiva de fuel, amb el temps en contra
Catàstrofe ecològica

Galícia lluita per evitar l'entrada massiva de fuel, amb el temps en contra

El temps empitjora a Galícia i n'hi ha per dies. Mentrestant, els pescadors lluiten per evitar l'entrada massiva de fuel a la ria de Pontevedra, on ja s'ha recollit combustible a les platges. Els gallecs fan barreres amb plàstic i altres materials reciclables. Al marge del fuel que es veu a la superfície, que són taques petites, se n'ha detectat més que també avança cap a la costa, però submergit i, per tant, no visible des de la superfície.
Els vents bufen cap a l'oest, i la costa del sud de Galícia continua en alerta màxima. Les confraries de pescadors de les Rías Baixas han fet una crida general a la mobilització per intentar evitar, una vegada més, que bona part del fuel que ara és en alta mar arribi a la costa. A Cangas, a la provícia de Pontevedra, el pescadors treballaven aquest matí per tenir a punt el material que pugui frenar l'entrada del fuel a la costa. Les taques més petites van arribant a les platges d'entre el cap de Finisterre i el cap de Touriñan. A l'altura de Muxía estan a unes dues milles de terra. El ministre Mariano Rajoy ha informat que el batiscaf s'ha tornat a submergir per valorar la possibilitat de tapar les esquerdes del "Prestige". Ha admès que hi ha hagut errors, però que l'oposició en vol treure profit polític. Segons la informació oficial del govern, les taques més importants estan a unes 47 milles de la costa i s'intenten controlar amb vaixells i helicòpters destinats a aquestes tasques. A part de les taques que suren, bona part del combustible vessat pel "Prestige" no és visible des de la superfície. Calen imatges com les difoses per Greenpeace, per comprovar que, de fuel, n'hi ha fins al fons del mar. I el fuel no sempre circula de forma compacta, sinó que bona part es trenca i es barreja amb l'oli. És el que a Galícia ja anomenen "galletas" per la forma rodona que tenen aquestes taques. EL COST DE LA CATÀSTROFE El ministre de Medi Ambient, Jaume Matas, ha xifrat en 58,6 milions d'euros el cost de netejar les platges afectades pel vessament del "Prestige". Matas, que ha comparegut a petició pròpia davant la Comissió de Medi Ambient del Congrés, ha defensat l'actuació del govern des del primer dia de la catàstrofe. Segons el titular de Medi Ambient, fins al dia 11 de desembre s'han recolllit 9.140 tones de residus a les platges de la Corunya , Lugo i Pontevedra, 1.574 al Parc Nacional de les Illes Atlàntiques, 1.913 a Cantàbria, i unes 60 al País Basc. Matas també ha informat que en total a Galícia hi ha 271 platges infectades i a Cantàbria, quatre. Al País Basc, en canvi, s'han detectat taques a un total de vuit platges.

NOTÍCIES RELACIONADES