Madrid

Gairebé 14 milions d'espanyols van veure l'actuació de Chikilicuatre a Eurovisió

Rodolfo Chilikicuatre no ha guanyat Eurovisió, però ha aconseguit un rècord d'audiència. Els minuts durant els quals va actuar al Festival d'Eurovisió de dissabte s'han convertit en els més vistos a la televisió en els últims sis anys. Gairebé 14 milions de persones van veure la seva actuació a partir de dos quarts d'onze de la nit, que va emetre Televisió Espanyola. Això significa que, durant uns minuts, Televisió Espanyola va tenir un 78% de quota de pantalla.

Actualitzat

Gairebé catorze milions de persones van sintonitzar la primera cadena de Televisió Espanyola quan actuava el representant espanyol, Rodolfo Chikilicuatre, al Festival d'Eurovisió 2008. El "Baila el chiki-chiki", doncs, no ha fet realitat el somni eurovisiu, però probablement sí que n'ha complert un altre: el televisiu. I és que feia més de sis anys que no es congregaven tants espanyols davant del televisor per mirar el mateix programa.

L'audiència mitjana de la retransmissió del festival va ser de 9.336.000 espectadors, un 59,3% de quota de pantalla. Les votacions les van veure 10.619.000 espectadors, un 62,8% de "share". El minut d'or va ser l'actuació de Rodolfo Chikilicuatre, a les 22.35, amb 13.873.000 espectadors i un 78,1% de "share". D'aquesta manera, el Festival d'Eurovisió ha estat el programa emès per una sola cadena més vist des de l'any 2002.

Ckikilicuatre, interpretat per l'actor català David Fernàndez, va quedar en la posició número 16, la millor d'un representant espanyol enviat a aquest certamen en els últims quatre anys. Rússia, gran favorita, va ser la guanyadora amb la cançó melòdica d'un solista masculí, Dima Bilan, titulada "Believe", que va aconseguir 272 punts. Ucraïna, amb la cançó "Shady Lady", i Grècia, amb "Secret Combination", van quedar en segon i tercer lloc, respectivament.

Anar al contingut