Francesc Soriguera, expert en velocitat variable: 'Cal decidir quin preu volem pagar per reduir la contaminació atmosfèrica'

Barcelona (ACN).- Cada dia entren i surten de Barcelona 915.000 vehicles, un flux de trànsit que genera unes emissions contaminants que superen els llindars que fixa la Unió Europea. Una de les 73 mesures nascudes per forçar la seva disminució ha estat el discutit model de velocitat variable. L'ACN entrevista l'expert en gestió del trànsit de la UPC, Francesc Soriguera, per entendre la limitació de velocitat, 11 mesos després de la seva entrada en funcionament. L'enginyer llança la pilota a la teulada dels ciutadans i admet que les restriccions poden causar molèsties a molts conductors, 'però si es vol reduir la contaminació cal que la societat es plantegi fins a on està disposada a arribar per fer-ho'.
Francesc Soriguera, expert en velocitat variable: 'Cal decidir quin preu volem pagar per reduir la contaminació atmosfèrica'

Francesc Soriguera, expert en velocitat variable: 'Cal decidir quin preu volem pagar per reduir la contaminació atmosfèrica'

Barcelona (ACN).- Cada dia entren i surten de Barcelona 915.000 vehicles, un flux de trànsit que genera unes emissions contaminants que superen els llindars que fixa la Unió Europea. Una de les 73 mesures nascudes per forçar la seva disminució ha estat el discutit model de velocitat variable. L'ACN entrevista l'expert en gestió del trànsit de la UPC, Francesc Soriguera, per entendre la limitació de velocitat, 11 mesos després de la seva entrada en funcionament. L'enginyer llança la pilota a la teulada dels ciutadans i admet que les restriccions poden causar molèsties a molts conductors, 'però si es vol reduir la contaminació cal que la societat es plantegi fins a on està disposada a arribar per fer-ho'.