Forta caiguda de les vendes als centres comercials de Catalunya a l'octubre

Les protestes van provocar que moltes superfícies tanquessin diversos dies   
Forta caiguda de les vendes als centres comercials de Catalunya a l'octubre

Forta caiguda de les vendes als centres comercials de Catalunya a l'octubre

Les protestes van provocar que moltes superfícies tanquessin diversos dies   
Iván Gutiérrez Actualitzat
Imatge d'arxiu d'una gran superfície

Imatge d'arxiu d'una gran superfície

Les grans superfícies han patit especialment la incertesa política del mes d'octubre, tal com va explicar TV3, amb una forta davallada de les vendes.

Segons les dades oficials de l'Institut d'Estadística de Catalunya, les vendes a centres comercials van caure un 11,6% durant l'octubre en comparació amb el mateix període de l'any passat. 

Els productes que van notar més la caiguda del consum van ser els no alimentaris, que van desplomar-se més d'un 15% (roba, complements, electrònica...). En qualsevol cas, fins i tot els productes d'alimentació van baixar les vendes, però menys, un 6,3%.

Si el comerç minorista ja va veure com les vendes van caure durant l'octubre al voltant d'un 4%, amb un fort descens de roba i complements (-10%), les grans superfícies també han estat molt sensibles a les diferents concentracions i protestes que es van desenvolupar durant l'octubre.

Les altes temperatures tampoc van ajudar a un increment de vendes de cara a la temporada d'hivern, sobretot en el sector moda. 

Les causes explicades pels mateixos centres

Els propietaris d'alguns dels centres comercials més importants de Barcelona reconeixen a TV3 que hi ha hagut diversos elements que han estat determinants en l'afectació de les vendes. D'una banda, les jornades de vagues i concentracions van provocar que molts dies, les mateixes superfícies haguessin de tancar per precaució. Fins i tot, es van veure obligades a incrementar la seguretat a les botigues, a recomanació de les forces de seguretat. Aquest clima, asseguren, no reforça la confiança de l'usuari a l'hora de comprar, tot el contrari. 

Apostar-ho tot al Nadal

El clima d'incertesa, confessen, afecta en molta mesura les perspectives del client en dies de molta agitació política, que prefereix esperar. Això també es notarà de cara a la campanya de Nadal, volen creure els comerciants, que ja van celebrar que la jornada del Black Friday tingués una gran acceptació. D'altra banda, també recorden que unes eleccions a quatre dies de Nadal no hi ajuden gens, però que, en qualsevol cas, Nadal és Nadal. 

TEMES:
Economia de butxaca