Estat d'una de les antenes de telecomunicacions del municipi de Fonollosa, al Bages.
Estat d'una de les antenes de telecomunicacions del municipi de Fonollosa, al Bages.

Fonollosa denuncia que una part de la població no rep canals de televisió des de fa més de mig any

ACN Fonollosa.-L'Ajuntament de Fonollosa, al Bages, ha denunciat la situació que pateix part dels seus veïns, que ja fa més de mig any que no reben els canals de televisió, o bé els reben amb un senyal molt dèbil i amb molts talls. La situació afecta especialment els veïns del nucli de Canet de Fals. Segons han explicat en un comunicat, la problemàtica es va originar en el moment de desplegament de la tecnologia 4G per part de telefonia, i s'hi afegeix l'estat "de gairebé abandonament" de les torres de telecomunicacions per part de la propietat i l'organisme que ho gestiona. L'alcalde, Eloi Hernàndez, ha qualificat la situació d'"insostenible" i lamenta que els veïns culpin l'ajuntament perquè, recorda, "no tenim cap responsabilitat sobre les antenes de telecomunicacions". En aquest sentit, ha afegit que fa mesos -des del maig del 2017- que presenten reclamacions i queixes sense obtenir cap èxit. Davant d'aquesta situació, l'Ajuntament no descarta iniciar mesures de protesta amb el suport dels veïns.

L'Ajuntament de Fonollosa ha denunciat que, fa més d'un any, les antenes de telecomunicacions del municipi van patir robatoris de les bateries i altres aparells, tant de televisió com de telefonia mòbil. Segons han lamentat, les portes d'accés als recintes han estat obertes durant mesos i, després de moltes reclamacions per part de l'Ajuntament, finalment s'ha aconseguit que els responsables les arreglin i les tornin a tancar amb panys codificats. Tanmateix, l'alcalde reconeix que la situació és "desesperant", ja que des de l'Ajuntament no s'ha aconseguit cap reunió amb algun responsable de l'empresa a qui poder exigir que es solucioni una incidència que, per a l'alcalde, és "més pròpia d'un lloc no desenvolupat". L'Ajuntament de Fonollosa espera ser rebut "en breu" pels responsables de Cellnex Telecom i del CTTI, per tal de poder obtenir les explicacions tècniques corresponents i el compromís d'aquests organismes "de solucionar amb urgència una situació surrealista en l'era de les telecomunicacions i en ple 2018". Per altra banda, l'Ajuntament no descarta iniciar altres accions amb el suport dels veïns dels nuclis afectats.

Anar al contingut