Barcelona

Foment tira endavant el projecte del Quart Cinturó amb una autovia de tres carrils per sentit

El Quart Cinturó tira endavant. Aquest divendres, Foment ha fet públic el projecte final per al polèmic Quart Cinturó, que ha aixecat discrepàncies entre els membres del tripartit. Finalment, el traçat projectat és una autovia de tres carrils per banda. D'aquesta manera, Foment descarta l'opció de ronda que van aprovar Esquerra Republicana de Catalunya i ICV. Segons les primeres previsions, les obres del Quart Cinturó podrien estar acabades l'any 2018.

Actualitzat
Segons el projecte presentat per Foment, el Quart Cinturó, en els 34 quilòmetres que recorrerà entre Terrassa i Granollers mantindrà l'estructura dels trams que es van inaugurar a finals de juny entre Viladecavalls i Terrassa, amb una amplada de tres carrils per banda.

Pel que fa al traçat, encara es valoren diverses alternatives, però bàsicament coincideix amb la proposta del Pla Territorial Metropolità, que fa passar la futura autovia per sobre de Terrassa, Sabadell, Palau-solità, Lliçà de Munt i Granollers, on empalma amb l'autopista AP-7.

Des d'ERC i ICV s'ha criticat que l'estudi s'hagi fet públic en plena temporada d'estiu i han denunciat que aprofita estudis d'impacte ambiental de l'any 2004, que amb la llei a la mà van caducar el 2006, però que ara s'han convalidat per agilitar el procés per motius electorals.

A més, diverses entitats ecologistes també han denunciat la data de publicació escollida perquè consideren que és premeditada i suposa un insult per a la ciutadana i per als ajuntaments afectats en el projecte. A més, estan convençuts que aquest projecte no soluciona els problemes de mobilitat de la zona.

Amb tot, el govern de la Generalitat s'ha mostrat convençut que el Quart Cinturó acabarà tenint el suport del territori.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut