Foment reobrirà el vial d'accés a Sant Boi si no es reprenen les obres de la variant de la C-245 abans del 30 de juny

Foment reobrirà el vial d'accés a Sant Boi si no es reprenen les obres de la variant de la C-245 abans del 30 de juny

Foment reobrirà el vial d'accés a Sant Boi si no es reprenen les obres de la variant de la C-245 abans del 30 de juny

ACN Sant Boi de Llobregat.-El Ministeri de Foment s'ha compromès aquest divendres a reobrir el vial de la C-245 d'entrada a Sant Boi, tallat des de fa 20 mesos, si abans del 30 de juny no es reprenen les obres de la variant de la C-245. Així els ho ha traslladat el director general de Carreteres de l'Estat, Jorge Urrecho, als alcaldes de Sant Boi, Santa Coloma de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts i Torrelles de Llobregat durant una reunió a Madrid. La prioritat de l'Estat és que l'actual empresa concessionària, Isolux-Corsán, actualment en preconcurs de creditors, cedeixi el contracte a una segona empresa per tal que les obres es reprenguin aquest estiu. En el cas que això no es produís, és quan Foment reobriria l'accés tallat que actualment obliga a accedir a Sant Boi venint de Viladecans per la rotonda de Cornellà de Llobregat, el que origina constants col·lapses. Paral·lelament, a la reunió també s'ha acordat que al juny Foment i Diputació de Barcelona signin un acord de col·laboració per treballar en el desdoblament del ramal de connexió entre la BV-2002 i l'A2 a Sant Vicenç dels Horts.

L'alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, s'ha mostrat "moderadament satisfeta" perquè han rebut algunes concrecions per part de Foment que ara esperen que es materialitzin sobre el terreny. Com va avançar l'ACN el passat 24 d'abril, el Ministeri de Foment ajornar 'sine die' les obres de la variant de la C-245, per enllaçar l'autopista C-32 amb la Ronda Litoral a Sant Boi de Llobregat, després que l'empresa concessionària, Isolux-Corsán, entrés en concurs de creditors.Les obres, que s'haurien d'haver fet el 1992, es van començar a executar finalment el 2009 i l'objectiu era que acabessin el 2012. Les dificultats de finançament, però, van provocar una dilació excessiva de les obres que, segons el darrer calendari, s'havien de reprendre aquest mes d'abril per acabar-se a finals de 2018.