Foment recorda als passatgers afectats per Vueling que han de presentar les reclamacions a la mateixa companyia o a l'EASA

Foment recorda als passatgers afectats per Vueling que han de presentar les reclamacions a la mateixa companyia o a l'EASA

Foment recorda als passatgers afectats per Vueling que han de presentar les reclamacions a la mateixa companyia o a l'EASA

ACN El Prat de Llobregat.-El Ministeri de Foment ha recordat als passatgers de Vueling afectats per les cancel·lacions i els retards de les últimes setmanes que les reclamacions per exigir els seus drets les han de presentar davant la mateixa companyia o a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (EASA), l'únic organisme estatal que té competències per tramitar aquests tipus de reclamacions. En un comunicat, Foment afegeix que les associacions de consumidors poden "assessorar" els usuaris afectats però no fer de mediadores i els recomana que, per agilitzar el procés, dirigeixin les seves reclamacions directament a Vueling utilitzant els fulls de reclamacions de la companyia, o accedint al web de l'EASA i omplint el formulari corresponent que, posteriorment, s'haurà d'enviar al departament d'atenció al client de Vueling.

A l'hora de tramitar les reclamacions via l'EASA, Foment recorda que cal conservar el bitllet, el taló d'equipatge o qualsevol altre document utilitzat independentment del format. A més, la reclamació haurà de ser clara, concisa i llegible i és important incloure amb precisió la data, l'hora, el lloc i les causes de la reclamació, així com les dades personals del reclamant i el seu vol.