Foment diu que el mar i la naturalesa s'encarreguen de depurar el fuel del "Prestige"

El comissionat del Ministeri de Foment per al "Prestige", Francisco Alonso, s'ha mostrat convençut que la naturalesa és prou sàvia per depurar les dues tones diàries de fuel que continua alliberant el petrolier enfonsat. El comissionat de Foment també ha assegurat que el fuel és cada vegada més viscós, i això fa que se n'escapi menys. Segons Alonso, l'hidrocarbur que arriba a les costes no és nou, sinó que prové del que ha quedat dispers al mar o del que està enganxat a les roques.
Foment diu que el mar i la naturalesa s'encarreguen de depurar el fuel del "Prestige"
La Corunya

Foment diu que el mar i la naturalesa s'encarreguen de depurar el fuel del "Prestige"

El comissionat del Ministeri de Foment per al "Prestige", Francisco Alonso, s'ha mostrat convençut que la naturalesa és prou sàvia per depurar les dues tones diàries de fuel que continua alliberant el petrolier enfonsat. El comissionat de Foment també ha assegurat que el fuel és cada vegada més viscós, i això fa que se n'escapi menys. Segons Alonso, l'hidrocarbur que arriba a les costes no és nou, sinó que prové del que ha quedat dispers al mar o del que està enganxat a les roques.
A Galícia, les feines de neteja a les platges contaminades pel fuel del "Prestige" no paren mentre la Xunta i el govern espanyol intenten sovint minimitzar els efectes del vessament. El comissionat del Ministeri de Foment per al cas del "Prestige" ha assegurat que la mare naturalesa és sàvia i que té prou mitjans per poder dipersar i depurar el fuel que encara surt del petrolier. Aquesta és la raó, segons ha dit, per la qual no arriba més fuel nou a les costes, i les taques que arriben ara a les platges de la Corunya són restes que arrossega el mar cap a la costa. Francisco Alonso calcula que cada dia encara surten entre una i dues tones de fuel del "Prestige". Amb tot, ha descartat que aquest fuel pugui arribar a les Rías Baixas els pròxims mesos, tal com afirmen les autoritats portugueses, perquè el combustible és cada cop més lleuger i en 10 o 20 hores és dissolt a l'aigua o l'absorbeix l'atmosfera.