Begudà

Foment centralitza a la Garrotxa el control dels túnels de l'Eix Pirinenc al seu pas per Girona

El projecte de millora de les comunicacions que està més avançat a les comarques de Girona és el desdoblament de l'A-26, l'Eix Pirinenc, entre la Garrotxa i Portbou. Ara es treballa en tres trams i tots tres, per l'especificitat del terreny, inclouen túnels. En aquest sentit, els trams soterrats s'han de controlar per garantir la seguretat dels conductors. Per optimitzar aquest servei, Foment ha decidit centralitzar el comandament en un sol centre, que fins ara es cuidava només dels túnels de la variant de Castellfollit de la Roca.

Actualitzat
Diversos alcaldes han pogut veure de prop la sala de comandament dels túnels de Mont-ros de l'A-26 a Castellfollit de la Roca acompanyats del delegat del govern, Joan Rangel, i del subdelegat del govern de Girona. Des d'aquest centre es gestionen els pals de SOS, l'enllumenat, l'extinció d'incendis, la ventilació o les temperatures internes. El programa, completament automatitzat, detecta si hi ha un vehicle avariat als túnels o algun vianant. En cas que s'avariï algun ordinador n'hi ha un altre que el substitueix. Amb tot, està previst que totes les parets de la sala de comandament quedin cobertes de panells per controlar els túnels del tram gironí de l'Eix Pirinenc com el que s'està construint a Portbou. El tram de la nova autovia A-26 des de Sant Jaume de Llierca fins a Argelaguer ha d'estar acabat a finals d'octubre. Aquests dos falsos túnels de tres-cents metres també es controlaran des del centre de comandament a través de fibra òptica. Per acabar l'autovia queden dos trams, el de Sant Jaume de Llierca-Argelaguer, que ha d'estar acabat a finals d'octubre, i el d'Argelaguer fins a Besalú, que ha d'entrar en servei la primavera del 2007.
Anar al contingut