Foment anuncia que el soterrament de les vies a l'Hospitalet costarà 608 MEUR i que les obres començaran el 2020

Foment anuncia que el soterrament de les vies a l'Hospitalet costarà 608 MEUR i que les obres començaran el 2020

Foment anuncia que el soterrament de les vies a l'Hospitalet costarà 608 MEUR i que les obres començaran el 2020

Imatge del ministre de Foment i l'alcaldessa de l'Hospitalet reunits aquest 20 de febrer de 2018. (Horitzontal)

Imatge del ministre de Foment i l'alcaldessa de l'Hospitalet reunits aquest 20 de febrer de 2018. (Horitzontal)

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat aquest dimarts que les obres de soterrament de les vies a l'Hospitalet de Llobregat, una de les reivindicacions històriques de la ciutat, començaran el 2020 i tindran un cost de 608 MEUR. El projecte preveu cobrir sis quilòmetres de vies de les de les línies R2 i R4 i la construcció del nou intercanviador de La Torrassa que permetrà descongestionar els túnels de Rodalies al subsòl de l'àrea metropolitana de Barcelona i connectar amb les línies 1 i 9 del metro. Per fer seguiment dels compromisos adquirits, el ministre ha anunciat la creació d'una comissió que comptarà amb la participació de Generalitat, Ajuntament i veïns que es reunirà cada tres mesos. L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha celebrat l'anunci però s'ha mostrat "escèptica" recordant que el 2008 ja se'n va fer un de similar que mai va tirar endavant.

Com en el cas de Montcada i Reixac i Sant Feliu de Llobregat, el ministre de Foment, després de reunir-se amb l'alcaldessa Núria Marín, s'ha compromès a desencallar el projecte de soterrament de les vies al seu pas per l'Hospitalet de Llobregat, la segona ciutat de Catalunya. D'aquesta manera es dona resposta a una reivindicació històrica de la ciutat que ja es va anunciar el 2008 però que avui arrenca de nou. Els plans del ministeri passen per començar les obres el 2020 i finalitzar-les aproximadament cinc anys després.El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha destacat que l'actuació anunciada "va molt més enllà" d'un projecte urbanístic de soterrament perquè, a més de la integració de les línies R2 i R4, preveu la construcció de l'intercanviador de La Torrassa que millorarà la integració de la xarxa de Rodalies i metro a la ciutat i que també servirà per millorar la fluïdesa i la flexibilitat del servei de Rodalies al conjunt de l'àrea metropolitana al descongestionar els túnels de la capital catalana. El ministre de Foment també ha posat en valor que respecte al projecte presentat 10 anys enrere, aquest incorpora el ja previst soterrament de les vies de la R2 i també les de la R4. Concretament, l'àmbit del soterrament començarà a la sortida de l'estació de Sants i serà comú per les dues línies fins el nou intercanviador. Posteriorment, s'estendrà fins passada l'estació de Bellvitge, en el cas de la R2, i fins les immediacions de l'estació de l'Hospitalet en el cas de la R4. Per evitar incompliments del que s'ha anunciat, Íñigo de la Serna ha anunciat que a banda de la comissió de seguiment també es redactarà un conveni amb els terminis i la resta de compromisos per escrit. "Demanem un vot de confiança perquè tot el que hem anunciat avui ho portarem a terme amb la màxima intensitat possible i el menor termini i amb la voluntat política d'agilitzar tot el que és la tramitació", ha afegit.Al seu torn, l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha celebrat l'anunci perquè el projecte d'integració de les vies a la ciutat permetrà cosir una ferida que la dividia en dos i, de retruc, millorar el servei de Rodalies. Això sí, ha deixat clar que tant des del consistori com entre els veïns hi ha "escepticisme" i que estaran vigilants perquè el projecte tiri endavant i en els terminis previstos. És per això que ha valorat molt positivament que Foment hagi acceptat crear la comissió de seguiment i firmar un conveni que obliga les parts a complir amb allò anunciat. Un cop presentat el projecte, ara s'obre el procés administratiu previ amb la tramitació de l'estudi informatiu per desenvolupar i aprovar els projectes constructius que permetran executar les obres. Unes obres d'alta complexitat, ha puntualitzat de la Serna, que obligaran a que totes les administracions implicades col·laborin estreta i lleialment per tirar endavant el projecte.Obres a l'estació de BellvitgeDe la Serna ha aprofitat la visita a l'Hospitalet per anunciar també l'inici de les obres a l'estació de Bellvitge aquest mes de març amb l'objectiu de tenir-les enllestides en un termini de 6 o 8 mesos. Unes obres que tindran un cost de 5,2 MEUR. De forma paral·lela, es tramitarà la licitació per instal·lar l'ascensor que consistori i veins fa anys que reclamen i que podria entrar en funcionament al llarg de l'any vinent.