Foment acaba la perforació del túnel d'Olesa de la B-40 i reitera que el tram entre Abrera i Terrassa estarà acabat el 2019

Foment acaba la perforació del túnel d'Olesa de la B-40 i reitera que el tram entre Abrera i Terrassa estarà acabat el 2019

Foment acaba la perforació del túnel d'Olesa de la B-40 i reitera que el tram entre Abrera i Terrassa estarà acabat el 2019

Imatge de l'entrada al túnel d'Olesa de la B-40 el 20 de juny de 2017. (Horitzontal)

Imatge de l'entrada al túnel d'Olesa de la B-40 el 20 de juny de 2017. (Horitzontal)

ACN Viladecavalls.-La perforació del túnel d'Olesa de la B-40 ha finalitzat aquest dimarts. Aquesta actuació és una de les parts més complexes dels treballs que el ministeri de Foment està duent a terme per executar el tram del Quart Cinturó que ha d'unir Abrera amb la ciutat de Terrassa. Compta amb un pressupost de 212 MEUR i 6,2 quilòmetres de recorregut. Així ho ha explicat el ministre Íñigo de la Serna en una visita a la zona on ha confirmat que aquest eix entrarà en funcionament el mes d'octubre de 2019 per donar servei a 60.000 vehicles. El titular de Foment ha aprofitat l'ocasió per expressar el compromís del govern de l'Estat "'d'escoltar" els agents del territori abans de tirar endavant el tram pendent que ha d'enllaçar Terrassa amb Granollers. Tot plegat després que fa un parell de setmanes es tornés a anunciar la licitació de l'estudi informatiu d'aquesta secció del Quart Cinturó.

Íñigo de la Serna s'ha mostrat molt satisfet amb els treballs que s'han pogut acabar aquest dimarts i que han consistit en completar al cala del túnel d'Olesa, un dels principals esculls que s'havien de salvar per poder executar el tram de la B-40 que enllaçarà la ciutat de Terrassa amb Abrera. "És un dia molt important per l'actuació i pel conjunt de Catalunya", ha assegurat el ministre que ha dit que la cala del túnel mostra que la obra "avança a bon ritme". El ministre ha explicat que el ritme d'execució del túnel ha anat segons el previst i ha apuntat que queden encara actuacions pendents com el tancament i revestiment del mateix i també l'apartat d'instal·lacions. "Esperem que el mes d'agost de 2019 estigui acabada tota l'obra en el seu conjunt i només quedarà pendent al senyalització", ha comentat de la Serna que ha afegit que l'entrada en funcionament d'aquesta secció "donarà sentit a la resta". Alhora ha reiterat que els treballs finalment s'acabaran l'octubre de 2019, més tard del que es deia en el calendari inicial. "Estem en el moment en el que estem i considerem que l'acabament serà aquest", ha comentat el titular de Foment que ha dit que els terminis que s'estan donant són "realistes i ajustats a la realitat". El tram entre Terrassa i Abrera de la B-40 afecta 6,2 quilòmetres de recorregut i comptarà amb un pressupost final de 212 MEUR. Els alcaldes demanen que es defineixin els accessos Els alcaldes de les quatre poblacions afectades per aquestes obres: Terrassa, Abrera, Olesa i Viladecavalls, han fet un front comú per demanar a Foment compromís a l'hora de definit les connexions i accessos de les arteries principals amb les poblacions afectades. "Són qüestions que potser pels ministeris són menors però per a nosaltres són cabdals perquè podrien suposar situacions de col·lapse en els nostres municipis", comenta l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart que assegura que els quatre representants municipals treballaran de forma coordinada perquè aquests aspectes es resolguin correctament. En aquest sentit, de la Serna ha anunciat que el director general de Carreteres del govern de l'Estat es reunirà amb els batlles per analitzar aquests aspectes. Compromís amb el territoriDe la Serna ha aprofitat la seva visita per referir-se al tram entre Terrassa i Granollers i la polèmica que en les darreres setmanes ha sorgit al voltant de l'anunci que tornarà a licitar-se l'estudi informatiu per executar aquesta part del Quart Cinturó. "De moment hem destinat 1.145.000 MEUR per fer aquest estudi i després determinarem quin pressupost hem de consignar per la resta", ha apuntat el ministre que ha recordat que aquesta part de la B-40 suposa una inversió total de més de 400 MEUR.En aquesta línia ha expressat el compromís del govern de l'Estat amb els agents del territori, tot assegurant que "s'escoltaran" les reclamacions que es facin i intentant arribar a un "consens". Amb tot ha recordat que es tracta d'una autovia "d'interès general" que no afecta només els municipis per on passa, sinó tot Catalunya. "El traçat té molts condicionants tècnics, de caràcter ambiental i socials", ha advertit el ministre que ha dit que no existeix cap porta tancada per incorporar-hi modificacions però tampoc cap porta oberta perquè l'autovia no es faci perquè existeixi alguna mena d'oposició en algun moment", ha remarcat.