Fnac obre la seva primera botiga a les comarques de Girona amb la voluntat de potenciar la cultura local

Fnac obre la seva primera botiga a les comarques de Girona amb la voluntat de potenciar la cultura local

Fnac obre la seva primera botiga a les comarques de Girona amb la voluntat de potenciar la cultura local

El director d'operacions d'FNAC, David Ordiales, parla amb l'alcalde de Salt, Jordi Viñas, dins la botiga que la companyia ha obert aquest dijous 17 de novembre de 2016. Pla mig. (Horitzontal)

El director d'operacions d'FNAC, David Ordiales, parla amb l'alcalde de Salt, Jordi Viñas, dins la botiga que la companyia ha obert aquest dijous 17 de novembre de 2016. Pla mig. (Horitzontal)

ACN Salt.-La companyia francesa Fnac ha obert aquest dijous a Salt (Gironès) la seva primera botiga a les comarques gironines amb la intenció de potenciar les sinergies amb el món i la cultura local. Segons ha comentat el director d'operacions d'Fnac, David Ordiales, la intenció és potenciar els autors locals i participar en les activitats culturals del territori. "Totes les interaccions que tindrem amb la cultura a les comarques gironines ha de servir per cosir sinergies amb els clients", ha comentat Ordiales. La botiga, ubicada al centre comercial Espai Gironès de Salt, és la primera que Fnac obre a Catalunya fora de la demarcació de Barcelona, i forma part d'un pla d'expansió que ha de permetre a la companyia arribar a les 50 botigues a tot l'estat. Un creixement que, segons ha indicat el director general de Fnac a Espanya, Marcos Ruao, se centrarà a Catalunya, Madrid i el nord de l'Estat.

Salt torna a atraure a una gran empresa. Després del conegut interès de la marca sueca de mobles Ikea, ara és Fnac qui s'instal·la a la ciutat. Es tracta de la primera botiga que la companyia francesa obre a Catalunya fora de la demarcació de Barcelona. El seu director a l'estat espanyol, Marcos Ruao, explica que l'obertura d'aquest nou establiment s'emmarca en la política d'expansió que té la firma, i assegura que feia temps que havien pensat en Girona. "Afortunadament a l'espai Gironès hem trobat les condicions ideals", ha comentat Ruao, que també ha posat èmfasi en la importància que té per la companyia la cultura. Ruao destaca que la meitat dels productes que hi ha a la nova botiga són culturals, "és el que ens diferencia i està sempre present, especialment en llocs com Girona".Per la seva banda, l'alcalde de Salt, Jordi Viñas, ha destacat que la majoria dels 22 treballadors del nou establiment són de l'escola Municipal d'Ocupació del municipi, i ha volgut agrair l'esforç que s'ha fet des del centre comercial per atraure a Fnac. En aquest sentit, Viñas ha comentat que l'arribada a Salt de la firma francesa "encaixa en la política de posar Salt al mapa" i potenciar la indústria local. Viñas s'ha mostrat "molt satisfet" perquè contribueix al desenvolupament del sector sud de la ciutat.Qui també s'ha alegrat per l'aposta d'Fnac ha estat el gerent del centre comercial Espai Gironès, Pau Jordà, que ha assegurat que suposa un salt qualitatiu pel centre ja que "es tracta d'una firma de referència". Per Jordà, Fnac "potenciarà encara més la gran oferta cultural de Girona".Amb la de Salt, Fnac posa fi a cinc anys sense obrir cap establiment a Catalunya. La de l'Espai Gironès és la botiga número 29 de la distribuïdora de productes tècnics i culturals a tot l'Estat. Recentment, Fnac també s'ha instal·lat a Bilbao (País Basc) i Andorra, i la setmana que ve obrirà un nou negoci a Granada (Andalusia), dins l'estratègia d'expansió que la companyia té previst i que preveu arribar a 50 establiments en 4 anys. La botiga de Girona és un espai de 700 metres quadrats i destaca el fet que no hi ha cap columna. El director d'operacions, David Ordiales, ha destacat que aquesta qüestió és important perquè "es buscava un espai obert i diàfan" que atregui al comprador.Aposta per la venda onlineOrdiales ha destacat que una de les grans apostes en els últims anys d'Fnac és la millora de la venda online a través del servei 'omnicanalitat', que ofereix la possibilitat d'accedir a més de dos milions de referències, que el client pot comprar a través d'internet, i rebre a la botiga més propera o a casa seva en 24 hores. També permet veure quins són els productes que estan en 'stock' a qualsevol botiga del grup. "Volem apropar-nos al client, però sense oblidar que el nostre cor és la botiga física", ha explicat Ordiales.Una de les novetats que presenta Fnac a la botiga de Salt és la introducció de productes de robòtica enfocats a un àmbit educatiu. Ordiales ha explicat que és una de les apostes de la companyia. També hi hauran els clàssics serveis de la firma francesa com la venda d'entrades de diferents espectacles o un servei de reparació d'aparells mòbils.Primera distribuïdora a EuropaFnac és la primera distribuïdora a Europa de productes tècnics i culturals, que sota el paraigües de la marca aplega comerç, cultura i tecnologia. Nascuda el 1954 a França, compta amb una xarxa de 199 establiments repartits a nou països (França, Espanya, Portugal, Suïssa, Bèlgica, el Marroc, Brasil, Qatar i Costa de Marfil). El 2015 va facturar 3.876 MEUR i compta amb una plantilla de 14.100 treballadors.La companyia francesa va obrir la seva primera botiga a Espanya el desembre del 1993 (al carrer Preciados de Madrid). Actualment, arreu del territori estatal, compta amb una xarxa de 28 establiments. És present a Madrid (sis), Barcelona (cinc), Saragossa (dos), València (dos), la Corunya, Alacant, Astúries, Bilbao (dos), Màlaga, Marbella, Múrcia, Sant Sebastià, Sevilla, Valladolid i Pamplona. A més, té una botiga al principat d'Andorra.Més de deu milions de clientsEl centre comercial Espai Gironès rep més de deu milions de clients i visitants cada any. Disposa de 40.000 metres quadrats de superfície distribuïts en dues plantes i 2.500 places d'aparcament gratuït. Entre d'altres, compta amb firmes i botigues de marques com Odeón Multicines, Caprabo, Zara, Drim, H&M, Oysho, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Springfield, Desigual, Mango, Alain Afflelou i Sportzone.