"Flipped classrooms", una nova manera d'ensenyar

Són classes en què l'alumne es prepara la matèria abans que el professor l'hi expliqui i que ja han arribat a la universitat catalana
Barcelona

"Flipped classrooms", una nova manera d'ensenyar

Són classes en què l'alumne es prepara la matèria abans que el professor l'hi expliqui i que ja han arribat a la universitat catalana
Redacció
Campus d'ESADE a Sant Cugat

Campus d'ESADE a Sant Cugat

Les "flipped classrooms" o classes invertides, en què l'alumne es prepara la matèria abans que el professor l'hi expliqui, han arribat a la universitat catalana. ESADE ha presentat aquesta setmana el seu programa d'innovació pedagògica, que ja ha provat amb un miler d'alumnes del campus de Sant Cugat.

El canvi comporta la supressió de la clàssica divisió per assignatures, potencia el treball pràctic i obliga els estudiants a preparar-se la matèria abans d'anar a classe amb els materials que tenen al campus virtual. Si no ho fa, no pot anar a la classe presencial, on es potencia el treball pràctic.

Luis Martínez Rives, un dels impulsors d'aquest mètode a l'ensenyament superior, explica en què s'acaba convertint la classe presencial:

"És el lloc del repte. Als alumnes se'ls dóna un repte tan real com sigui possible i el que han de fer és, a partir de la teoria que han après digitalment, fer un 'matxembrat', han de vincular coses."

Gerard Costa, un dels docents que estan aplicant el nou mètode, està convençut que amb aquesta manera de treballar s'acaben potenciant les competències més buscades per les empreses:

"L'alumne que ha passat per aquestes assignatures és un alumne que ha sigut més proactiu buscant informació i treballant en xarxes. Ha sigut més capaç de dialogar i debatre les seves idees amb els altres. I això és una cosa que les empreses noten. Per això són més captats pel món empresarial."

L'objectiu d'ESADE, que té previst destinar deu milions d'euros a fer aquest canvi, és que el 2019 tots els cursos que imparteixen es facin amb aquesta metodologia.