Fitur s'inaugura amb absències destacades i el rerefons de la crisi econòmica

Els prínceps d'Astúries han inaugurat aquest dimecres la Fira Internacional de Turisme a Madrid, la segona més important del món. Fitur ha arrencat amb un 9% menys d'empreses del sector, amb absències destacades com Iberia, Air Europa i Transmediterrània, i amb el 13% menys de superfície expositora. Catalunya hi participa amb un estand de 2.000 metres quadrats i amb la marca Costa Brava com a destacada. El certamen es farà fins a l'1 de febrer.
Fitur s'inaugura amb absències destacades i el rerefons de la crisi econòmica
Madrid

Fitur s'inaugura amb absències destacades i el rerefons de la crisi econòmica

Els prínceps d'Astúries han inaugurat aquest dimecres la Fira Internacional de Turisme a Madrid, la segona més important del món. Fitur ha arrencat amb un 9% menys d'empreses del sector, amb absències destacades com Iberia, Air Europa i Transmediterrània, i amb el 13% menys de superfície expositora. Catalunya hi participa amb un estand de 2.000 metres quadrats i amb la marca Costa Brava com a destacada. El certamen es farà fins a l'1 de febrer.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Tot i la reducció de superfície i de presència empresarial, a l'edició d'enguany de Fitur hi participen més d'11.000 empreses de 170 països. Per a l'organització de la fira aquestes xifres són "satisfactòries" tenint en compte la situació econòmica actual.

D'entre les principals novetats destaca la incorporació de països com Bòsnia, Gabon i Nigèria i la presència, per primerva vegada, d'organismes oficials de les Filipines, Cambotja, Birmània i Botswana, entre d'altres.

Catalunya
hi participa amb un estand de 2.000 metres quadrats i amb la presència de les 10 marques turístiques del país, amb una atenció especial al centenari de la marca Costa Brava.

El conseller de Turisme, Josep Huguet, ha dit a "El matí de Catalunya Ràdio" que la temporada serà relativament bona, perquè la crisi es viu amb una intensitat diferent dins d'Europa. Pel que fa al turisme interior, Huguet ha destacat que es promocionaran rutes basades en elements d'identitat.

VÍDEOS RELACIONATS