L'estació de Provença de Barcelona.
L'estació de Provença de Barcelona podria passar a dir-se "Provença-La Pedrera".
Barcelona

FGC demana a l'ATM que l'estació de Provença passi a dir-se "Provença-La Pedrera"

Ferrocarrils ha demanat a l'Autoritat del Transport Metropolità que l'estació de Provença passi a anomenar-se "Provença-La Pedrera", aprofitant la proximitat de la parada de ferrocarril amb aquest monument barceloní. A més, l'estació també es redecoraria amb imatges de la Pedrera. Es tracta d'una estratègia que ja es fa al metro de París i que busca facilitar l'orientació dels turistes.

RedaccióActualitzat
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha demanat a l'Autoritat del Transport Metropolità que l'estació de Provença passi a anomenar-se "Provença-La Pedrera", aprofitant la proximitat de la parada de ferrocarril amb aquest monument barceloní. Pel president del FGC, Enric Ticó,  "és tracta de customitzar el nom de les estacions i d'aprofitar la proximitat per captar el turista. Fer més humana la nostra xarxa". "Ho hem parlat amb la Fundació Catalunya-La Pedrera i els sembla bona idea, per això ho hem sol·licitat a l'ATM", ha afegit Ticó, que ha explicat que amb aquesta iniciativa no es persegueix un objectiu recaptatori, sinó pensar en l'usuari.

A més del canvi de nom, l'estació també es redecoraria amb imatges de La Pedrera. Es tracta d'una estratègia que ja es fa al metro de París en la seva parada del Museu del Louvre i que busca facilitar l'orientació dels turistes.

La Pedrera la van visitar l'any passat més de 860.000 persones. Una xifra que puja a 1.148.463 si se sumen els de les exposicions temporals. Des de començaments d'any 559.101 persones han visitat aquesta emblemàtic edifici d'Antoni Gaudí.

El canvi de nomenclatura és una de les iniciatives promocionals de FGC, que també proporciona altres opcions com la d'oferir a les empreses incorporar el seu nom al de l'estació, com ja ha posat en pràctica el Metro de Madrid a l'estació Vodafone Sol. FGC va fer fa un any una acció semblant a Barcelona amb l'estació de Sarrià, que malgrat no haver-se canviat el nom a Sanitas Sarrià, sí que va estar decorada amb el logo d'aquesta mútua de salut. Aquesta estratègia comercial va reportar a l'operador ferroviari entre 30.000 i 40.000 euros.
Anar al contingut