Ferrmed demana "concentrar tots els esforços" en el corredor mediterrani perquè és "on hi ha el tràfic més important"

Ferrmed demana "concentrar tots els esforços" en el corredor mediterrani perquè és "on hi ha el tràfic més important"

Ferrmed demana "concentrar tots els esforços" en el corredor mediterrani perquè és "on hi ha el tràfic més important"

Pla general de l'acte sobre el Corredor Mediterrani al SIL en el qual han participat el seu president de FERRMED, Joan Amorós, el secretari d'Infraestructures, Ricard Font i el coordinador del Corredo

Pla general de l'acte sobre el Corredor Mediterrani al SIL en el qual han participat el seu president de FERRMED, Joan Amorós, el secretari d'Infraestructures, Ricard Font i el coordinador del Corredor Mediterrani, Juan Barios. 7/6/2018 (horitzontal)

ACN Barcelona.-El president de Ferrmed, Joan Amorós, ha reclamat aquest dijous que es "concentrin tots els esforços" en el Corredor Mediterrani, després que la Comissió Europea hagi acceptat la proposta de l'Estat d'ampliar tant el corredor mediterrani com l'atlàntic. Segons Amorós, la decisió de Brussel·les no perjudicarà el corredor mediterrani, però ha avisat que s'ha de "començar per allà on hi ha el tràfic més important". D'altra banda, el president de Ferrmed ha alertat que "si no es comencen a planificar dues vies més" al tram que va de Tarragona a València, "el 2025 no hi passaran els trens". En aquest sentit, Amorós ha defensat que els corredors amb un tràfic important "necessiten com a mínim quatre vies".

Amorós ha assegurat que en el corredor mediterrani "s'han fet moltes inversions que no donen resultat". També ha criticat que en alguns trams de la xarxa ferroviària europea els trens hagin de tenir una llargada màxima de 600 metres, mentre que a França poden arribar fins als 740 metres. És per aquest motiu que Amorós ha remarcat la importància de "tenir trens llargs" per "reduir els costos" i, en última instància, els preus. Manca de connexió amb les zones industrials Entre els problemes que Ferrmed creu que s'han de resoldre "a curt termini", es troba la manca de connexió de les terminals amb les diferents zones industrials de Catalunya. "Com posarem els trens si no connectem on hi ha la indústria?", s'ha preguntat.Amorós ha destacat que la xarxa ferroviària s'ha de "combinar adequadament amb la carretera" per treure'n el màxim potencial. També ha insistit en els avantatges mediambientals dels trens, que segons ha apuntat "consumeixen cinc vegades menys d'energia" que els camions. Planificar els problemes de futurD'altra banda, el president de Ferrmed ha demanat que es comencin a "planificar accions concretes" per combatre els "problemes que es preveuen que hi haurà al futur". Per exemple, el coll d'ampolla que hi ha a Lió, on els trens passen pel centre de la ciutat. El president de Ferrmed ha remarcat la necessitat de "fer alguna cosa" per reduir els costos del transport i millorar el medi ambient. És per aquest motiu que l'associació ha creat uns grups de treball per analitzar els problemes de les infraestructures actuals i proposar-hi solucions.